קצין משטרה שהיה בעבר עוזרו של המפכ"ל הנוכחי הורשע היום (ב') במעשים מגונים בקצינה. כפי שפורסם ב-ynet, גורמים במחלקה לחקירות שוטרים טענו כי רב-ניצב קובי שבתאי היה זה שלחץ להחזיר לשירות את הקצין, רב-פקד דוד הרוש.
הרוש שימש כעוזר אישי בלשכתו של שבתאי בתפקידו הקודם כמפקד מג"ב, והוצא לקורס פיקוד ומטה (פו"מ) של המשטרה, לקצינים בדרגת רפ"ק ומעלה המיועדים לקידום.
1 צפייה בגלריה
קובי שבתאי
קובי שבתאי
רב-ניצב קובי שבתאי. החזיר את הנאשם - וקידם אותו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על פי כתב האישום, באחד מלילות הקורס יצאו כמה חניכים לבילוי בנמל תל אביב. בחזרה לבסיס ההדרכה המשטרתי בבית שמש, נטען, כשהיה במכונית עם עוד קצין ושתי קצינות, הכניס הרוש את ידה של אחת הקצינות לפיו. כעבור כמה ימים התלוננה הקצינה ורפ"ק הרוש הודח מהקורס והושעה.
שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינר, הרשיע את הרוש וקבע כי "כי מכלול פעולותיו של הנאשם מלמד על כך שהוא פעל באופן מיני מודע ומכוון, ולא מתוך שכרות או בבלי דעת. הנאשם אמנם שתה במסיבה משקאות אלכוהוליים, אך כפי שהוא-עצמו טען, בעת הנסיעה ברכב הוא היה מודע לסביבתו ולמעשיו, ופעל באופן מכוון".
לטענת גורמים בכירים במח"ש, במקרים אחרים של חקירת עבירות מין, לא כל שכן אחרי שהוגש כתב אישום, שוטר אמור להיות מושעה מהשירות עד לבירור ההליך. אלא שלדבריהם, שבתאי לחץ על אגף משאבי אנוש להחזיר את רפ"ק הרוש לשירות.
הרוש אכן הוחזר לשירות בניגוד לדעת ראשי מח"ש, אבל הוזז לתפקיד אחר: במקום עוזרו של מפקד מג"ב, הוא קודם לתפקיד קצין המבצעים של מג"ב. גזר דינו של הרוש יינתן במועד מאוחר יותר.
עו"ד ליאור אפשטיין, פרקליטו של הקצין שהורשע, אמר כי "משטרת ישראל בחרה שלא להשהות את מרשי לאחר עיון בחומרי החקירה, שעד היום סברנו שמדברים בעד עצמם. בית המשפט פוסק לפי מצפונו והבנתו וחשוב לזכור שטעות משפטית היא לעולם אנושית ולא אישית, ולמרשי עדיין עומדות מלוא זכויותיו שבדין בטרם תהפוך הפסיקה לחלוטה".