שלח באולפן ynet: "מחפשים אדם שיאמינו לו"
(צילום: אבי חי)

הקש ששבר את גב הגמל מבחינת עפר שלח הגיע בנובמבר האחרון. הוא חזר מריצת הבוקר הקבועה שלו, וקרא בעיתון שיאיר לפיד שוב דחה את הבחירות לתפקיד יושב ראש המפלגה, עד הכנסת ה-26.
"זה היה מעצבן, טיפשי וקטנוני", הוא אומר ל"ידיעות אחרונות" בריאיון נרחב ראשון מאז ששבר את הכלים, דרש מלפיד לאפשר התמודדות על ראשות יש עתיד - ובכך סיים 30 שנות חברות ביניהם. "לא עצם העובדה שהכהונה הוארכה, אלא בזה שהוא כמעט טרח, הוא התאמץ, להסתיר את זה ממני ומאחרים".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד, עופר שלח
יאיר לפיד, עופר שלח
שלח ולפיד. "ניסה להסתיר את הארכת הכהונה"
(צילום: אבי מועלם)
-אם הוא טרח להסתיר את המהלך הזה, סימן שהרגיש אשם. "מעט מאוד דברים בתולדות שבע-שמונה השנים של 'יש עתיד' שיאיר רצה או חשב עליהם ולא דיבר איתי, ובתוך ה'מעט מאוד' - פעמיים שבהן הוא האריך את כהונתו כיו"ר המפלגה ועשה את זה בלי להגיד לאף אחד. זה מראה לכם שכשהוא עשה את זה, הוא הרגיש שזה לא בסדר וזה לא חכם והוא לא רצה להגיד".
-ממה אתה לא מרוצה ביש עתיד כפי שהיא מתנהלת היום? "בראש ובראשונה לא מאיך שזה מתנהל, אלא לאן שזה מוביל. אתם יודעים מה? אם כל זה היה מוביל למועמדות שתופסת, שיש לה משמעות, שיש לה סיכוי של יאיר לפיד מול בנימין נתניהו ולזה שיש עתיד תהיה מפלגת השלטון, אז הייתי מדבר אחרת. אבל אני יודע שני דברים. הראשון והחשוב זה שיש עתיד בראשות יאיר לפיד כמו שהיא לא יכולה להיות אלטרנטיבה לביבי נתניהו. ושאני הפוליטיקאי הפופולרי ביותר במרכז-שמאל. זה שני הדברים שאני יודע. זה מה שהביא אותי להחלטה".
2 צפייה בגלריה
עפר שלח עם יאיר לפיד
עפר שלח עם יאיר לפיד
חברות של 30 שנה נגדעה. שלח לוחש לאוזנו של לפיד
(צילום: עטא עוויסאת)
בישיבת הסיעה של "יש עתיד" השבוע הודיע לפיד שלא יאפשר התמודדות על ראשות המפלגה בצורה של פריימריז פתוחים. "לי לא מציבים אולטימטום", הבהיר היו"ר בכעס.
-מה תעשה עכשיו אחרי ההחלטה של לפיד? הרי לא יהיו פריימריז. "אני אמשיך במאבק עד שיהיו פריימריז. מאבק ציבורי ולא פוליטי. אין שום כוונה ליאיר לפיד להקים מוסד שיאפשר מהלכים דמוקרטיים בתוך המפלגה".
-כל הסיטואציה הזו, שמצאת את עצמך בה, לא תיאלץ אותך לפרוש? "הדבר הזה מגיע מתדרוכים של סביבתו של לפיד. מעולם לא בדקתי את זה ולא הודעתי, ואין לי שום כוונה כזו".
לפיד עונה לשלח: "לא יהיו פריימריז פתוחים"
(צילום: ערוץ כנסת)

-אבל עדיין, אתה נתון עכשיו לחסדיו של לפיד. הוא קובע את הרשימה. "כל ח"כ ביש עתיד צריך להסתכל על עצמו ולא עליי. לי יש מספיק פופולריות בציבור להסתדר בכל מקום. יאיר לפיד הוא יו"ר המפלגה לכל שארית חייו, או לכל הזמן שיתחשק לו. יש ביש עתיד קבוצה מעולה של אנשים והם צריכים לשאול את עצמם אם אחרי שמונה שנים לא הגיע הזמן לפתוח את ראשות המפלגה להתמודדות. גורלו של כל ח"כ ברשימה תלוי באדם אחד שבחר את עצמו יחד עם ארבעה אנשים לכל שארית חייו".
הריאיון המלא: מחר בגיליון "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".