2 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר יסודי בירושלים
(צילום: EPA)
ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות פנו הבוקר (חמישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט, בקריאה להשיב את מערכת החינוך לפעול כרגיל אחרי חג הפסח. אחרי לחצים רבים שהופעלו מצד הרשויות בשבועות האחרונים, מחר צפוי דיון בין השלטון המקומי לבין נציגי משרד החינוך ומשרד הבריאות.
בשלטון המקומי מעריכים כי לנוכח מגמת הירידה בתחלואה בקורונה ומספר המחוסנים הגבוה בישראל, ייתכן שמשרד הבריאות לא יביע התנגדות להשיב את התלמידים ללמוד במתכונת הרגילה, שקדמה למגפה. לפי המתווה הקיים, עם תום חופשת הפסח התלמידים ישובו בחלק מהרשויות ליומיים-שלושה בלבד בבתי הספר תחת קפסולות. זאת בזמן ששאר המגזרים חזרו לעבוד כמעט כבשגרה.
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס שי חג'ג'
חיים ביבס שי חג'ג'
ראשי השלטון המקומי חיים ביבס ושי חג'ג'
(צילום: מוטי קמחי, הרצל יוסף)
במכתב כתבו ראשי הרשויות: "אין הצדקה להמשיך ולמנוע ממיליוני תלמידים לחזור ללימודים במהלך שבוע שלם. יש לבטל את הקפסולות לאלתר, ולשחרר את התלמידים והוריהם מהסגר הלימודי, החברתי והרגשי שנכפה עליהם. לא יעלה על הדעת שמערכת החינוך תהיה האחרונה לחזור לתפקוד".
יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס אמר היום כי "ראשי השלטון המקומי סמוכים ובטוחים שאין מקום שמגן טוב יותר על התלמידים מאשר מערכת החינוך, שבה נשמרים כל כללי הריחוק והמסכות. אין אטרקציה שקודמת בסדר העדיפות לחינוך - לא ראיתי שעומדים בקפסולות בחג! יש לאפשר לתלמידים להגיע כל יום לבית הספר לימים מלאים באופן מיידי".
יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' הצטרף לדברים: "המשק פתוח כמעט במלואו ושיעורי התחלואה יורדים בזכות החיסונים. מערכת החינוך, שהייתה הראשונה לשאת בעול המגבלות, מוכרחה לצאת מהן בלי דיחוי ולהתגבר על הפערים שנוצרו במהלך השנה".