21 רצים שהשתתפו באולטרה-מרתון בסין מתו כתוצאה ממזג אוויר קיצוני שהיכה באזור.
המרוץ, באורך 100 ק"מ, התקיים בהרים של מחוז גאנסו במערב סין. בשבת אחר הצהריים, כשהמשתתפים רצו ב"יער האבן" הסמוך לנהר הצהוב, הטמפרטורות צנחו ומזג האוויר הפך סוער. כשמשתתפי האולטרה-מרתון רצו בגובה של 2,000 עד 3,000 מטר, במסלול שחלקו תלול וצר במיוחד, הם התמודדו עם ברד, גשמים עזים ורוחות חזקות. חלקם לא שרדו.
המירוץ בסין

4 צפייה בגלריה
סין רצים ב מרתון מתו גל קור
סין רצים ב מרתון מתו גל קור
מחלצים משתתפים במירוץ בהרים
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סין רצים ב מרתון מתו גל קור
סין רצים ב מרתון מתו גל קור
(צילום: רויטרס)
כשמזג האוויר באזור הפך סוער המארגנים הודיעו על הפסקת המרוץ ושלחו מאות אנשי צוות לחלץ את 172 המשתתפים שנקלעו לסופה. בנוסף ל-21 הקורבנות עוד שמונה רצים נפצעו באולטרה-מרתון. סוכנות הידיעות הממלכתית בסין מסרה שרצים רבים סבלו מהיפותרמיה. במהלך הלילה המשיכו הצוותים לחפש את הרצים הנעדרים.
ראש העיר הסמוכה באיין, שארגנה את המרתון יחד עם איגוד האתלטיקה הסיני, אמר שהסופה היכתה כשהמשתתפים היו בין הקילומטר ה-20 לקילומטר ה-31 במרתון. בעקבות האסון רבים זועמים על מארגני התחרות ומאשימים אותם ברשלנות – וטוענים שאם הם היו עוקבים אחרי תחזית מזג האוויר האסון היה נמנע. במחוז גאנסו פתחו בחקירה.
"כמארגני האירוע אנחנו מרגישים תחושת אשמה קשה, מביעים צער כבד על מותם של הקורבנות ושולחים תנחומים למשפחותיהם ולרצים שנפצעו", אמר ראש העיר באיין על הטרגדיה באולטרה-מרתון. זו השנה הרביעית ברציפות שבה נערך המרוץ בגאנסו - אחד האזורים העניים בסין. גאנסו גובל במונגוליה בצפון ובחבל שינג'יאנג במערב.
התקשורת הממלכתית בסין דיווחה שהמשתתפים במרוץ במחוז גאנסו היו רצים מנוסים, ושבין הקורבנות יש כמה מהרצים המובילים במדינה למרחקים ארוכים.