2 צפייה בגלריה
חצי חצי גנץ הנדל
חצי חצי גנץ הנדל
בני גנץ ויועז הנדל
עוד צעד לעבר הבחירות: שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (שני) לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת ופועל להעברתו של ח"כ צבי האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. מלשכתו של גנץ נמסר כי "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". במקביל לתפקידו כשר הביטחון, גנץ יחליף את הנדל במשרד התקשורת.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ פיטר את יועז הנדל
בני גנץ פיטר את יועז הנדל
מכתב הפיטורים
מוקדם יותר היום הודיעו שני חברי סיעת דרך ארץ כי בכוונתם להתפטר אם הליכוד וכחול לבן יצליחו להתגבר על המשבר הפוליטי ביניהם. "אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו", אמרו השניים. "אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת - נתפטר מתפקידנו".
עם הפיטורים שוב גדל הפער בין גוש הימין לגוש השמאל בממשלה במסגרת תפקידי השרים - 17 מטעם גוש הימין ו-13 מטעם גוש כחול לבן וללא הנדל. בהודעה ששלח יועז הנדל בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן כתב: "לפעמים הפוליטיקה מובילה לכל מיני מצבים אבל רציתי להגיד כמה מילים אישיות. היה לי תענוג להיות אתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב. מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם. דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להישאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד".
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בטוויטר אחרי הודעתו של גנץ כי "הנדל והאוזר מצטרפים למפלגה החמישית שלהם. ללא ספק מדובר בשיא ישראלי אם לא עולמי. זו אחת הסיבות שאמון הציבור בפוליטיקאים נמצא בשפל המדרגה".
בשבוע שעבר כינסו שני חברי הסיעה מסיבת עיתונאים עם הצטרפותם לסער. "מדינת ישראל נמצאת במשבר מתמשך", אמר השר הנדל. "עשיתי כל מה שאני יכול שתקום ממשלת אחדות ממלכתית, אבל נתניהו לא ניצל את ההזדמנות כדי לרדת מבמת ההיסטוריה. מצבו המשפטי הכתיב את המצב הפוליטי". האוזר הוסיף כי "בשנתיים האחרונות שפעלתי בכנסת עשיתי זאת במחיר של פשרות לא פשוטות. יועז ואני ראינו חברה משוסעת ומתפרקת. נתנו סיכוי לממשלת אחדות, אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא".