דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן נפצע בסיור במתקן העשרת האורניום בנתנז, אחרי הפיצוץ באתר – שלטענת טהרן היה כתוצאה מפעולת חבלה ישראלית.
הדובר, בהרוז קמלבנדי, אמר ש"פיצוץ קטן" אירע במערכת המספקת חשמל לצנטריפוגות בנתנז. אותן צנטריפוגות נמצאות בחלק התת-קרקעי של האתר. "למרבה המזל איש לא נפגע (בפיצוץ). לאור המצב, לדעתי, אפשר לתקן במהירות את האזורים שלהם נגרם נזק".
פציעתו של הדובר ממחישה את הנזק שנגרם לאתר הגרעין. לפי סוכנות הידיעות AP, כשקמלבנדי סייר באתר אחרי הפיצוץ (בחלק שנבנה מעל הקרקע) הוא דרך על הריסות אלומיניום ונפל לפיר אוורור. בעקבות נפילה מגובה של 7 מטרים קלבנדי שבר את שתי הרגליים ונפצע בראשו. הוא הועבר לאשפוז בבית החולים בעיר קשאן.
3 צפייה בגלריה
בהרוז קמלבנדי דובר סוכנות ה גרעין של איראן נפצע בסיור ב נתנז
בהרוז קמלבנדי דובר סוכנות ה גרעין של איראן נפצע בסיור ב נתנז
דובר תוכנית הגרעין האיראנית בראיון בבית החולים
שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, האשים הבוקר את ישראל ב"פעולת החבלה" במתקן העשרת האורניום בנתנז, והבטיח לנקום בה. בכך הפך זריף לבכיר האיראני הראשון המטיל במפורש על ישראל את האחריות לאירועים אתמול במתקן הגרעין. "הציונים רוצים לנקום בגלל ההתקדמות שלנו לעבר הסרת הסנקציות", אמר זריף לפי הטלוויזיה הממלכתית באיראן. "הם הצהירו בפומבי שהם לא יאפשרו זאת, אבל אנחנו ננקום בציונים".
שעה קלה אחר כך הוסיף דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, כי באירוע בנתנז נפגעו צנטריפוגות. לדבריו מדובר רק בצנטריפוגות מהדור הישן – IR-1 – ולא בצנטריפוגות מהסוגים המתקדמים שאיראן התקינה והפעילה שם לאחרונה. כמו זריף, גם הוא אמר: "התשובה למה שקרה בנתנז היא נקמה נגד ישראל. ישראל תקבל את התגובה שלה בדרכה שלה". הדובר הוסיף כי מומחי הגרעין של איראן אומדים כעת את הנזק: "אני יכול להבטיח לכם שאיראן תחליף את הצנטריפוגות שניזוקו בנתנז בצנטריפוגות מתקדמות".
הבית הלבן הבהיר הערב שארה"ב לא הייתה מעורבת בפעולת חבלה בנתנז, ושאין לוושינגטון תגובה על סיבה אפשרית לתקרית. האירוע היה בעיצומן של שיחות לא ישירות בין איראן לארה"ב, בנושא הסכם הגרעין. בבית הלבן אמרו שוושינגטון מתמקדת בשיחות.
(צילום: שמוליק דודפור)

3 צפייה בגלריה
איראן מתקן העשרת אורניום נתנז גרעין תמונת לוויין מ 7 אפריל שזה 4 ימים לפני הדיווח על תקלת חשמל
איראן מתקן העשרת אורניום נתנז גרעין תמונת לוויין מ 7 אפריל שזה 4 ימים לפני הדיווח על תקלת חשמל
מתקן העשרת האורניום בנתנז בצילום לוויין
(צילום: AP)
אתר החדשות האיראני "נורניוז" דיווח הבוקר מפי "מקורות מודיעיניים", כלשונו, כי איראן הצליחה לגלות מיהו האדם ששיבש את אספקת החשמל במתקן בנתנז, אבל מהדיווח משתמע כי הוא לא נתפס. "כעת ננקטים הצעדים הנחוצים כדי לעצור אותו", נכתב.
למרות טענותיו של קמלבנדי, "הניו יורק טיימס" דיווח שלפי גורמי מודיעין אמריקנים וישראלים מה שהתרחש בנתנז הוא "פיצוץ גדול", שגרם לאתר העשרת האורניום נזק רב. לפי הדיווח, הגורמים אמרו כי לאיראן עשויים להידרש כעת לפחות תשעה חודשים כדי לחדש את העשרת האורניום באתר. ב"טיימס" נטען כי הפיצוץ הוא "פעולה ישראלית מסווגת", וכי הוא החריב לחלוטין את המערכת המספקת חשמל לצנטריפוגות.