אושרה סופית הגדלת מספר הקונים המקסימלי בחנות: ועדת החוקה של הכנסת התכנסה הבוקר (יום ה') ואישרה פה אחד את התקנות להגדלת התפוסה בחנויות הרחוב. על פי התקנות החדשות, מספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל 7 מ"ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים. בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים, כפי שאושר עד כה.
יו"ר הוועדה יעקב אשר (יהדות התורה) הבהיר שהחליט על כינוסה בבוקר כדי להקדים את כניסתן לתוקף של התקנות, אחרי האישור אתמול בקבינט הקורונה. מטרת תקנה זו היא לצמצם את ההתקהלות בחוץ. באילת, עיר ירוקה, מותרת התקהלות של עד 20 איש בחנות.
1 צפייה בגלריה
תורים בחניות
תורים בחניות
תור מחוץ לחנות בבאר שבע, השבוע
(צילום: בראל אפרים )
בתחילת השבוע נפתחו מרכזי הקניות - ותורים ארוכים וצפופים נצפו מחוץ לחנויות שניסו לעמוד בתנאי התו הסגול. בעקבות זאת, משרד הבריאות המליץ לקבינט הקורונה להתחשב בשטחי החנויות כדי שבעסקים גדולים יותר ניתן יהיה להכניס יותר לקוחות. תורים צפופים נרשמו גם לאחר שנפתחו חנויות הרחוב.
לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, לא חלו שינויים משמעותיים בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר המאומתים בהשוואה לימים הקודמים. אתמול אובחנו 780 נדבקים בקורונה, ומתוך 45,362 הבדיקות לאיתור הנגיף שיעור החיוביים היה 1.7%.
בבתי החולים מאושפזים 540 חולי קורונה, מצבם של 304 מהם מוגדר קשה. 138 מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו מסיבוכי המגפה 2,379 חולים. מקדם ההדבקה (R) הוא 1.08.
השתתפו בהכנת הכתבה: ירון דרוקמן