תיעוד: פגיעת רסיס מהרקטה במכונית בפסוטה

למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו היום (ה') שלושה שנפצעו באורח קל מהמטח הכבד מלבנון לעבר יישובי הגליל המערבי. אחד מהשניים שנפגעו מרסיסי רקטות הוא רזי ביבר (26) מהיישוב ג'ת-ינוח בגליל המערבי, שנפגע בעת שרכב על אופנוע, והמשיך בנסיעה באופן עצמאי לבית החולים. קטרינה ניקולא (21) מנהריה, נפגעת חרדה בעקבות הירי, ופונתה גם היא לבית החולים: "חשבנו שזה תרגיל, ואז השכנה צעקה שיורים קטיושות". תיעוד: רסיס מהרקטה נופל על רכבו של בן ה-19 שנפגע בפסוטה.
"ראיתי את הפיצוץ עצמו והמשכתי לבית החולים, שלא יפלו טילים נוספים באותו אזור", סיפר ביבר, שנפצע באורח קל עד בינוני. "הרגשתי מכה בכתף מהרסיס ולא רציתי לעצור. הייתי בלחץ, ובאתי לבית החולים הכי מהר שיכולתי", אמר. ג'מאל עאסי, בן 19 מפסוטה, נפגע גם הוא מרסיסים בעת נסיעה ברכב ביישוב. הוא נפצע באורח קל, ובהמשך שוחרר מבית החולים. בתיעוד נראה רסיס מהרקטה נופל על גג רכבו. "נפל באוטו ועצרתי, פשוט נבהלתי. צעקתי לשכנים שלי ולבני משפחתי לבוא, זה היה ממש קרוב לבית", סיפר עאסי.
ג'מאל, שנפגע מרסיסים, מספר
(צילום: משי בן עמי)

הפצועים וקרוביהם מספרים על ירי הרקטות
(צילום: ליאור אל-חי)

2 צפייה בגלריה
תיעוד: פגיעת רקטה ברכב בפסוטה
תיעוד: פגיעת רקטה ברכב בפסוטה
פגיעת רסיס מהרקטה ברכב בפסוטה
(צילום: לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

2 צפייה בגלריה
קטרינה ניקולא
קטרינה ניקולא
"חשבנו שזה תרגיל, ואז הגיעו עוד בומים". קטרינה ניקולא
(צילום: ליאור אל-חי)
"הרגשתי כאבים בכתף וביד ימין של הגוף, ידעתי שנפגעתי מהרסיס. יצאתי מהאוטו ועזרו לי להיכנס לבית, כי עדיין המשיכו לירות טילים", הוסיף עאסי בן ה-19. הוא תיאר כיצד שמע את האזעקה בזמן הנסיעה, אז החליט לנסוע במהירות לביתו. "נסעתי הביתה ובדרך זה פשוט נפל עליי". רפעת, אביו של ג'מאל, סיפר כי היה בעבודה כששמע על ירי הרקטות, אז הגיע אליו צלצול מהבית שבו סיפרו לו כי בנו נפגע מרסיסים: "האישה אמרה לי 'תגיע, הבן נפצע'. עבר עליי סיוט, הנעתי את האוטו ונסעתי ישירות הביתה. בבית ראיתי המולה של אנשים, אבל הכי חשוב היה לראות אותו מדבר, שהוא לא מת".
קטרינה ניקולא בת ה-21 פונתה גם היא לבית החולים במצב קל לאחר שלקתה בחרדה, ובהמשך שוחררה. היא סיפרה שהייתה בביתה כשירי הרקטות התרחש: "פתאום שמענו בום, חשבנו שזה תרגיל, אז לא לקחנו ברצינות. פתאום הגיעו עוד בומים אחד אחרי השני, ואז שמענו את השכנה צועקת שירו קטיושות". היא הוסיפה: "כבר לא ידעתי מה לעשות. ירדנו למטה והמקלטים היו סגורים. מאז אני לא זוכרת". קטרינה סיפרה שהתחילה לחוש ברעידות בגוף, לפני שהסובבים אותה ניסו להרגיע אותה ולהזמין מד"א. "קפאתי במקום. פינו אותי לטיפול נמרץ".
המטח לגליל החל בשעה 14:52, כ-20 דקות לאחר אזעקה ראשונה שנשמעה בשלומי ובבצת, ובמהלכו נשמעו במשך דקות ארוכות אזעקות ביישובים רבים באזור, משלומי עד פקיעין. לפי ההערכות, במטח שוגרו עשרות רקטות מלבנון. בתגובה, כך לפי דיווחים בלבנון, צה"ל הגיב בתקיפה באמצעות ארטילריה סמוך לצור שבדרום המדינה. ברשת אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, ציינו כי בתקיפה הישראלית נעשה שימוש בכ-15 פגזים שנורו ללבנון תוך חצי שעה.
בעקבות המטח תושבים סמוך לגבול נדרשו להיכנס למרחבים המוגנים, ופינויים בוצעו בחופים באזור נהריה. בעקבות השיגורים האחרונים מלבנון, הודיעה קרן קיימת לישראל על סגירת פארק אדמית, פארק גורן ויער חניתה למטיילים. נמסר כי "אין להגיע לאתרים אלו".
זהו המטח המסיבי הראשון לצפון זה כמעט שנתיים. באוגוסט 2021 שוגרו יותר מ-20 רקטות לצפון הגולן ולאצבע הגליל, מאז נורו רקטות בודדות. המטח מגיע שעות לאחר המשך השיגורים מרצועת עזה, על רקע העימותים במסגד אל-אקצא אמש ושלשום עם מתפללים שהתבצרו במקום. משרד החוץ הלבנוני אמר בתגובה לאירועים: "מזהירים מפני הכוונות של ישראל שעשויות להוביל להסלמה ולפגיעה בשלום וביציבות באזור. לבנון מחויבות לחלוטין להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. לבנון מוכנה לכל סיוע עם יונפי"ל ובנקיטת הצעדים הנדרשים להשבת הרגיעה".