"נאום המניאק" של השר אמסלם
(צילום: ערוץ כנסת)

שר הדיגיטל הלאומי דודי אמסלם (הליכוד) הקריא היום (ד') מעל דוכן הכנסת מונולוג של השחקן ארנון צדוק מתוך הסרט מאחורי הסורגים. "יש שני סוגים של מניאק, שני סוגים. יש מניאק שיודע שהוא מניאק. כן. הוא ידוע שהוא מניאק. ויש מניאק אחר שיושב, אוכל, מעלה גירה כמו חזיר ורק הם שם למעלה יודעים שהוא המניאק שלהם", ציטט השר אמסלם את השחקן שגילם אסיר בסרט.
"נאום המניאק" של אמסלם הגיע בעקבות השיחה המוקלטת מ-2016, שבה נשמע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תוקף בחריפות את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ואומר כי "המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי". ההקלטה מהשיחה שקיים מנדלבליט עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה פורסמה בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
ארנון צדוק ודודי אמסלם
ארנון צדוק ודודי אמסלם
ארנון צדוק בסרט מאחורי הסורגים והשר אמסלם
(צילום: גיל יוחנן, שאול גולן)
בדיון שקדם לסערה במליאה שבמהלכה ביטל יו"ר הכנסת את ההצבעה שאישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות וכלי השיט, ציין השר אמסלם: "שומע את קולו של מר מנדלבליט אומר 'מי שתפרו אותי בתיק הזה הם דינה ושי ניצן. המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי, יש לי תיק פתוח. בסוף אני אתפוצץ עליו. יש לי ברישום המשטרתי תיק ממתין לבירור דין. אני רוצה לדעת שזה נסגר מחוסר אשמה'. הוא גם רוצה לדעת איך, 'למה מחזיקים בן אדם בגרון?'".
אמסלם, שמשמש גם כשר המקשר בין הממשלה לכנסת, המשיך: "חשבתי לעצמי למה הוא התכוון כשהוא אמר 'מניאק'? הלכתי לבדוק, בספרות. אמרתי אולי מונח משפטי. אז שאלתי מישהו, אז הוא שאל אותי: 'תגיד, הוא התכוון למניאק מהותי או למניאק תפקודי?', כפי שבדיוק הוא אמר בנושא של הנבצרות, האם זה מהותי או לא מהותי. לאחר מכן אמרתי אני אבחן את זה בכל מה שקשור לעולם התרבות, הקולנוע, ואני באמת נכנסתי ובדקתי וקפץ לי הסרט מאחורי הסורגים".
2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)
הסערה בכנסת בעקבות אישור וביטול חקירת פרשת הצוללות
(צילום: ערוץ כנסת)

בשלב זה הציג אמסלם בנאומו את במאי הסרט אורי ברבש ואת השחקן צדוק בדבריו מהסצנה המפורסמת. "רציתי לדעת מה כותבים שם? מה בעצם אומרים בסרט, רציתי להבין מה עולם התרבות אומר על זה. דרך אגב, כשהוא (מנדלבליט) התכוון 'אולי למעלה?' הוא גם הכניס את גרסטל (השופטת בדימוס הילה גרסטל).
"ואז חשבתי והמשכתי ואמרתי לעצמי: יכול להיות בכלל הבחור התבלבל בין מניאק לסדרה מנאייכ 2. חשבתי הוא התכוון למנאייכ. ולאחר שחשבתי לעומק, אני אגיד לכם את האמת, הגעתי למסקנה שכל התשובות נכונות".
היועץ המשפטי מנדלבליט אמר בשבוע שעבר לאחר פרסום הקלטת השיחה עם נוה כי הוא "מצר על פרסום חילופי דברים, קצתם בלשון משוחררת ובלתי-ראויה בעידנא דריתחא, מתוך שיחה פרטית בין חברים קרובים, לפני כחמש שנים. אין בין דברים אלו לבין החלטות מקצועיות שהתקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירה ולא כלום. ההחלטות התקבלו בהליך סדור ומקצועי, אך ורק על פי חומר הראיות והדין החל עליהן".