(צילום: משה מזרחי)

צלם ynet אלי מנדלבאום נקלע אמש (רביעי) למטח של בקבוקי תבערה שהשליכו פלסטינים סמוך לכניסה לביתר עילית שבה הוא מתגורר. בקבוק אחד נכנס אל תוך מכוניתו, אך למרבה המזל לא התפוצץ. "זו חוויה לא קלה, לקח לי כמה שעות לחזור לעצמי", הוא סיפר הבוקר לאולפן ynet.
"באזור 22:30 המתנתי שם למישהו, אני מסתכל בטלפון והכול רגוע", שחזר מנדלבאום. "זה לא מקום בעייתי, זה כביש שעוברים בו המון אנשים תושבי ביתר עילית, צור הדסה ויישובים בסביבה. פתאום אני שומע 'בום' ומתחיל לראות בקבוקי תבערה עפים לכיווני. רעולי פנים רצים לכיוון שלי בלי לפחד. לקח לי שנייה להבין איך אני יוצא מהסיטואציה, להעביר את ההילוכים באוטו ולצאת משם. תוך כדי נסיעה בקבוק אחד ניפץ את השמשה. למזלי בגלל שניפץ את השמשה אז הוא כבה ולא הדליק את האוטו וזה בעצם הציל אותי".
2 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
המכונית שנפגעה
(צילום: אלי מנדלבאום)
2 צפייה בגלריה
אלי מנדלבאום
אלי מנדלבאום
"הלם מוחלט". אלי מנדלבאום
(צילום: עידן ארבל)
הוא הוסיף: "הייתי בהלם מוחלט, לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות. בגלל הלחץ התנגשתי בגדר בטיחות, עזבתי את הרכב והתחלתי לרוץ כמו מטורף. כל השטח סביבי נדלק, ואם הייתי נשאר שם אז הרכב שלי היה עולה באש יחד איתי".
הוא קרא לתושבי האזור לשמור על ערנות נוכח המתיחות בתקופה האחרונה. "שימו לב איפה אתם נמצאים, אל תחנו, רק בתוך יישובים איפה שיותר בטוח, כי סיטואציה כזאת יכולה הייתה להיגמר אחרת לגמרי. לי היה נס, ה' הציל אותי, אבל לא לכל אחד היה קורה אותו נס".