חנניה בן שמעון (23), לוחם המילואים שחיסל את אחד משלושת המחבלים הפלסטינים שהיו מעורבים בפיגוע הירי בכביש 1 במחסום א-זעים ליד מעלה אדומים, פרסם הבוקר (שישי) פוסט שבו התייחס לעובדה שהוא נמנה עם קהילת הלהט"ב, אך במקביל ביקש לא להפוך את מעשה הגבורה שלו לקידום שיח מפלג.
"ראיתי פוסטים שתוקפים את חברי הממשלה שבירכו אותי ואיחלו להחלמתי, על עצם כך שמשתמשים בי כגיבור שצריך וזורקים בצד כשאני מבקש זכויות בתור הומו, וראיתי שימוש של שרים מסוימים בשמי על-מנת לקדם אינטרסים אידיאולוגיים-פרטיים", כתב בן שמעון ממיטת אשפוזו בהדסה עין כרם בירושלים. יחד עם זאת, הוא ציין: "לאחר שהסתובבתי בכל מיני ציוצים ופוסטים שמזכירים אותי, אני מבקש לא להפוך את הפציעה שלי וכביכול מעשה הגבורה לכלי לקידום שיח מפלג או תוקפני".
חנניה מדבר אחרי שנותח, אתמול בביה"ח
(צילום: דוברות הדסה)

3 צפייה בגלריה
חנניה בן שמעון הפצוע שנטרל את אחד המחבלים בפיגוע במחסום א-זעים
חנניה בן שמעון הפצוע שנטרל את אחד המחבלים בפיגוע במחסום א-זעים
חנניה בן שמעון בבית החולים
(צילום: דוברות הדסה)
בן שמעון, שהשתחרר לפני כשבוע וחצי משירות מילואים אחרי ארבעה חודשים במסגרת המלחמה בעזה, נקלע אתמול לזירת הפיגוע שבו נרצח מתן אלמליח (26) ממעלה אדומים. חייל המילואים חתר למגע, שלף את אקדחו, והצליח לחסל בזירה את אחד המחבלים לפני שנפצע בעצמו באורח בינוני. "אני שמח לעדכן שהמצב ממשיך להשתפר, והיום עוד אוכל לדרוך מעט על הרגל. תפילותיכם נענו", ציין בן שמעון בפוסט שפרסם מבית החולים.
הצעיר, שיצא מהארון לפני שנתיים בפוסט חושפני בעיצומו של יום הגאווה בירושלים, כתב הבוקר: "אני אכן הומו חסר זכויות בסיסיות לעיתים, ויש לי בטן מלאה וחוסר הסכמה משווע על חלק מהנושאים המרכזיים בחיי אפילו עם ההורים שלי, שלא לדבר על נבחרי ציבור כאלו ואחרים. ובכל זאת, את הדיונים והוויכוחים הללו אני משתדל תמיד לנהל באופן מכבד שאינו יורד לפסים אישיים, ואשמח שכך גם יהיה בשמי".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הירי במחסום א-זעים
זירת פיגוע הירי במחסום א-זעים
(צילום: שלו שלום)
בעבר פרסם בן שמעון מאמר באתר של חברותא, ארגון ללהט"בים שנמצאים על הרצף הדתי, ובו התייחס לחוויה שלו כהומו ודתי לשעבר: "אני פריווילג, כי מעולם לא העיפו אותי מהבית, מעולם לא נדרשתי לחשוב אם ללכת לטיפולי המרה ומעולם לא חשבתי שההורים שלי לא יתמכו בי, גם אם אני מוציא להם שערות לבנות בהחלטות שלי, והוצאתי. לכל להט"ב דתי יש את הצורך לחקור בעולם ולברר את רצונו, להבין מה יעשה אותו שמח - ולמצוא את האיזון שלו בין השניים. פריווילגים כמוני, שלא נתקלים בבעיות קשות ביציאה מהארון - יש מעטים". עוד הוא כתב כי "הזכות לבחור, הזכות לחופש אמיתי של אדם לברר ולחקור את המסלולים ביער החיים שעומדים לפניו - כמה שקל לתאר, ככה קשה לבקש ולבצע בחברה ישראלית משוסעת ומשסעת".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אתמול עם הגעתו לזירת הפיגוע כי "נמנע כאן אסון גדול מאוד בזכות העובדה שלכל השוטרים ולאזרחים יש נשק". בן שמעון מתח ביקורת מרומזת על בן גביר: "לגבי קריאות שרים לחשיבות הנשק האישי, אינני מתווכח על חשיבות הנשק והאקדח שלי. חיי ניצלו בזכותו. אך לפני שצריך לרוץ ולנופף בכך, הפוליטיקאים צריכים למצוא גם פתרון טוב יותר, כי אקדח זה פלסטר, ולא יכול להיות הפתרון. בטח לא במלכודות מוות כאלה בפקקים".
בדבריו התייחס בן שמעון גם לעובדה שהפיגוע בכביש 1 אירע בציר עמוס בשעות הבוקר עם מאות כלי רכב שעשו את דרכם לירושלים. ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר אתמול כי "מתווה הפיגוע וניצול פקקי התנועה באזור המחסום הוא חלום הבלהות של כל מי שעומד לקראת מחסום המנהרות. על מערכת הביטחון לשנות גישה לאלתר ולייצר מרחב בטוח לתושבים שמבקשים להגיע לירושלים. צריך לייצר יכולת לתנועה לזרום, לספק אבטחה גם לקראת הבידוק, ולא פחות חשוב מכך להיות קצת יותר קשובים להערות והארות שלנו כמנהיגי ציבור".