2 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
טוענת שעל עמדתו להישמע בבג"ץ, אך מסרבת לייצגה בעצמה. גלי בהרב מיארה ואריה דרעי
(צילום: מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי)
בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל ייצוג משפטי נפרד ופרטי בבג"ץ דרעי נדונה הבוקר (שלישי) במשרדו של מנכ"ל משרד המשפטים ערן דוידי. ההערכה היא כי הבקשה תאושר, משום שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה תומכת בכך.
בהרב-מיארה סבורה כי למרות התנגדותה לייצג את עמדתו בעצמה, חשוב שעמדתו תושמע בבג"ץ כפי שהיא. היא צפויה להגיש היום את תשובתה לעתירות לבג"ץ המבקשות לפסול את כהונתו של דרעי כשר בשל הרשעתו אשתקד בעבירות מס.
בעבר, למעט מקרים ספורים, היועצים המשפטיים לממשלה סירבו להעניק לשרים או לנבחרי ציבור את האפשרות לייצוג נפרד בפני בג"ץ, משום שהיועמ"ש הוא הפרשן המוסמך של החוק ולא ראוי שהמדינה תדבר בשני קולות. נוהג זה אושר על ידי בג"ץ בעקביות.
2 צפייה בגלריה
עו"ד מיכאל ראבילו
עו"ד מיכאל ראבילו
ייצג את נתניהו בעבר. עו"ד מיכאל ראבילו
(צילום: מוטי קמחי)
עם זאת, בשל הרגישות המיוחדת של בג"ץ דרעי, התכנסותם של 11 שופטי עליון לדון בו, וממשק הפסיקה עם הפוליטיקה, החליטה בהרב-מיארה לחרוג מהנוהג. היא סבורה שמדובר בעתירה ובהכרעה חריגה העוסקת בליבת הפוליטיקה הישראלית, משום שנתניהו ודרעי הם מנהיגי ציבורים נרחבים. כך, קולם ונימוקיהם המשפטיים השונים חייבים להישמע בפני ההרכב המורחב.
אם הבקשה אכן תתקבל, את ראש הממשלה ייצג עו"ד מיכאל ראבילו, ואת דרעי ייצג עו"ד נבות תל צור. בהרב-מיארה, שהתנגדה לתיקון לחוק יסוד הממשלה שהעבירה הקואליציה שאפשר כהונת שר שהורשע והוטל עליו מאסר על תנאי, טוענת כי לא מדובר במקרה שבו המדינה יכולה להגיד שהחקיקה של הכנסת אינה חוקתית. עם זאת, בכל הנוגע לסבירות המינוי של דרעי אחרי שהורשע בפלילים, היועמ"שית תטען שמדובר במינוי לא סביר.