אלקין: "אין לנתניהו 61, הוא מבין את המשמעות"
(צילום: שמוליק דודפור)

זאב אלקין, שעזב את הליכוד לטובת מפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער, מתמודד מאז עם מתקפות מצד חבריו לשעבר - אך אומר שהוא שלם עם החלטתו. בריאיון היום (שלישי) באולפן ynet הוא דיבר על מערכת הבחירות הקרובה, וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להקים ממשלה: "הוא מבין שאין לו 61, ולכן הוא רץ לקולות הערבים".
3 צפייה בגלריה
"אנשים עזבו את הליכוד בגלל מחדלי השנה האחרונה". אלקין
"אנשים עזבו את הליכוד בגלל מחדלי השנה האחרונה". אלקין
"אנשים עזבו את הליכוד בגלל מחדלי השנה האחרונה". אלקין
(צילום: קובי קואנקס )
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"אין לו ממשלה". נתניהו
(צילום: משה מזרחי)
חלק מחברי הכנסת בליכוד תקפו את מפלגת תקווה חדשה בטענה שהיא לא מייצגת את עדות המזרח, אך אלקין דוחה את ההאשמה הזו על הסף. "יפעת שאשא ביטון איתנו, גם מאיר יצחק הלוי ואחרים. יש לנו נציגים מעולים מעדות המזרח, ובכללי בני עדות המזרח הגיעו להישגים עצומים בכל מקום בשלטון המקומי. המזרחים יסתדרו גם בלי מיקי זוהר. אצלנו כולם ביחד, גם עולים מרוסיה כמוני וגם עולים ממרוקו. עליתי לפה עם 150 דולר בכיס בגיל 19, ובניתי את עצמי. אני אליטה? אני ישראל הראשונה?".
הוא התייחס ליו"ר ימינה נפתלי בנט, שמסרב להצהיר שלא יצטרף לממשלה תחת נתניהו, ואמר כי "כל מי שמצביע לו צריך לשאול אם הוא לא מעביר את הקול שלו לנתניהו. בכל מקרה, גם יחד עם בנט, נתניהו בכל סקר לא עובר את 61 המנדטים. הוא לא יכול להרכיב ממשלה".
דרעי אמר שיביא אתכם לשבת תחת נתניהו. "לא עזבנו את הליכוד כדי לזחול לממשלה. עזבנו כי אנחנו מאמינים שצריך לייצר אלטרנטיבה. למה נתניהו בהיסטריה? למה הוא רץ לנצרת? למה הוא רץ לקולות הערבים? אין לו 61, והוא מבין מה המשמעות של זה. הוא שיתף פעולה עם מנסור עבאס והתנועה האסלאמית בגלל זה. גם מהאמירה של דרעי מבינים שאין לנתניהו 61. היחיד שיכול לנצח את נתניהו זה גדעון סער, והוא גם היחיד שיכול להרכיב קואליציה ולאחד כוחות במפה הפוליטית".
"בבחירות האחרונות הליכוד היה 36 מנדטים, ועכשיו הוא בין 28 ל-30, תלוי באיזה יום אתה מדבר", אמר אלקין. "איפה כל המנדטים האלה? חלקם הגדול אצלנו וחלקם אצל בנט. אנשים עזבו את הליכוד בגלל המחדלים שהיו בשנה האחרונה, ולכן אנחנו מציגים אלטרנטיבה ברורה".
3 צפייה בגלריה
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
"אפשר אחרת". חתונת ענק בבני ברק
"נתניהו היה מת להחזיר את הבחירות האלה לשיח של ימין מול שמאל", אמר אלקין. "הוא רוצה למשל לעמוד מול לפיד ולהגיד שהוא היריב שלו, ואז קולות הימין חוזרים אליו והוא מנצח. הוא עשה את זה לגנץ, להרצוג וללבני. נתניהו לא יודע לנהל בחירות ראש בראש עם מועמד שבא ממפלגת ימין כמו סער".
הוא תקף את הממשלה על המחדלים במשבר הקורונה: "עם כל הכבוד לחגיגת החיסונים הזו, תראה מה קרה. לא סגרו את נתב"ג ולא חיסנו את אנשי ההוראה, ועכשיו יש אלף מתים בחודש. אם הייתה מלחמה והיו מתים אלף אנשים בחודש, מה היה קורה בשיח הציבורי?".
הוא התייחס להפרות האחרונות שנראו בציבור החרדי ואמר כי "בסגר הראשון ראינו שאפשר אחרת. אז לא היו תמונות כאלה. ההנהגה של הציבור החרדי מסכנת אותו בהתנהלות הזו. האכיפה צריכה להיות שוויוניות, ולא אכיפה אחת במקום אחד ואכיפה אחרת במקום שני. הקורונה היא כמו מלחמה. במלחמה משחקים פוליטיקה? מישהו יקבל החלטה פוליטית במלחמה?".
על המתקפות של הליכוד על שאשא-ביטון בעקבות תפקידה כיו"ר ועדת הקורונה אמר אלקין: "לקחו לה את הסמכויות בחודש אוגוסט. איפה תחילת אוגוסט ואיפה אנחנו? הכול הסתדר כפי שנתניהו רצה להוביל, ותראה איפה אנחנו היום. חודש אחד - אלף מתים".
"יכול להיות שטעיתי שישבתי עם נתניהו", סיכם אלקין. "אבל, תהליך העזיבה לא היה פשוט. היה לי הרבה יותר קל להישאר עוד 20 שנה, יכולתי להמשיך להיבחר. לקחתי סיכון גדול במהלך הזה, אבל בסוף הבחירה היא בין הערכים לבין מקום נוח שבו אצטרך לשקר לציבור שנתניהו ראש ממשלה טוב. החלטתי ללכת עם הערכים, ואם יש סיכון פוליטי - אני שלם איתו".