גלנט: "סינוואר במנוסה, לא מתקשר עם סביבתו. הוא הפך מראש החמאס למחבל נמלט"
(צילום: לע"מ)

שר הביטחון יואב גלנט העניק הערב (יום שני) הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב, שבה פירט על המשך הלחימה ברצועה, העביר מסר נוסף למנהיג חמאס בעזה ולא חסך בביקורת על חבריו לצמרת המדינית, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זו העת לקבל החלטות". מסיבת העיתונאים התקיימה שעות לאחר אי-ההבנה בין לשכות גלנט והשר בני גנץ, שהודיע על קיום מסיבת עיתונאים בשעה זהה - לפני שביטל. ynet העביר את הדברים בשידור ישיר.
"צה"ל פועל בעוצמה ודיוק, הפעולה הקרקעית מתקדמת ומשיגה יעדיה. גדודי חמאס פורקו ואינם מתפקדים במסגרות צבאיות, וכמחצית ממחבלי חמאס נפגעו או נהרגו", אמר גלנט בפתח דבריו. "אני אומר לכם בצורה הברורה ביותר - התמרון הקרקעי הוא מהמורכבים והמסובכים ביותר בהיסטוריית המלחמות". גלנט ציין כי הלחץ הצבאי מקדם את פירוק חמאס כגוף שלטוני, ולדבריו, "יחיא סינוואר נמצא במנוסה מצה"ל. הוא עובר ממסתור למסתור ולא מצליח לתקשר עם כוחותיו".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בנימין נתניהו
יואב גלנט בנימין נתניהו
שוב הפנה ביקורת מרומזת לראש הממשלה: "זו העת לקבל החלטות". גלנט ונתניהו
(צילום: טל שחר, נעם ריבקין פנטון)
2 צפייה בגלריה
איתמר בן-גביר כנס לניצחון ישראל להתיישבות ברצועת עזה
איתמר בן-גביר כנס לניצחון ישראל להתיישבות ברצועת עזה
"לא ממקבלי ההחלטות". בן גביר
(צילום:רואים את הקולות)
גלנט עדכן כי כוחות צה"ל מצאו חומרים על מקומות שבהם שהה סינוואר לאחרונה. "כוחות צה"ל ממשיכים במרדף אחריו, מעל הקרקע ומתחת לקרקע". על גזרת הצפון אמר: "אנו מעדיפים תהליך הסדרי על פני מלחמה, תוך התנאי הפשוט - חיזבאללה לא יוכל לאיים באמצעות פשיטות או ירי. אם לא יצלח המהלך המדיני, לא נהסס להפעיל כוח צבאי כדי להשיב את התושבים לבתיהם".
ברמיזה לראש הממשלה בנימין נתניהו, גלנט הדגיש כי "זו העת לקבל החלטות". הוא הפנה קריאה נוספת לחבריו לצמרת המדינית, ואמר להם "לקחת דוגמה מלוחמי צה"ל הפועלים יחד שכם אל שכם. אחדות היא הדרך לניצחוננו". בתשובה לשאלת ynet לגבי עמדת השר על בן גביר ודבריו נגד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, גלנט השיב: "ההנהגה הלאומית שמקבלת את ההחלטות אינה כוללת את השר בן גביר".
בתגובה לדבריו של גלנט, בן גביר מסר: "השר גלנט, אכן איני חלק ממעגל מקבלי ההחלטות של קבינט הקונספציה - לא הייתי שותף להחלטה המופקרת להעביר סיוע הומניטרי לעזה בזמן שחטופינו עדיין מוחזקים בידי חמאס בתת תנאים, לא הייתי שותף להחלטה לצמצם את הכוחות הפועלים ברצועה, ולא הייתי שותף לקונספציה לפיה חמאס מורתע, אותה הובלת לפני 7 באוקטובר - וככה אנחנו נראים. נראה שאתה תמשיך להיות שקוע בקונספציה, ואני אמשיך להתריע מפניה".
קודם למסיבת העיתונאים התרחשה אי-הבנה בין לשכות שר הביטחון והשר גנץ. גלנט, נזכיר, היה הראשון שהודיע על הצהרה משלו, וכמה שעות לאחר מכן הודיע גם גנץ שיכנס מסיבת עיתונאים בקריה. זמן קצר לאחר מכן, הודיע גנץ על ביטול ההצהרה, ובסביבתו טענו כאמור כי מדובר היה בטעות אנוש.
יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, אמר היום בפתח ישיבת סיעתו כי מדובר ב"אירוע הזוי". לדבריו, "היום באותו המקום, באותה השעה, שני שרים שחברים בקבינט המלחמה מכנסים מסיבת עיתונאים, כל אחד בנפרד. זה רק אומר שקבינט המלחמה הפך לקבינט פוליטיקה. בזמן שבאותו טנק יושבים מתנחל מיו"ש וקיבוצניק מהגליל, שני שרים באותו המקום נותנים שתי הצהרות בנפרד".
בתחילת המלחמה, נהגו כאמור גלנט וגנץ להופיע מול הציבור יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שחודש בלבד לאחר מכן כבר קיימו השלושה הצהרות נפרדות לתקשורת. בלשכות של השלושה הטילו את האחריות האחת על האחרת, אולם די ברור שהיחסים המעורערים בצמרת הדרג המדיני הובילו לפיצול.
בסוף דצמבר אף דווח כי שר הביטחון גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ סירבו לבקשת ראש הממשלה נתניהו להצטרף למסיבת עיתונאים שקיים בקריה בתל אביב.