בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן, ולאחר תחקיר "המקור" על התנהלות הבעייתית לכאורה של שרת התחבורה מירי רגב, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחו בחקירה בחשד למרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה.
נמסר כי החקירה נפתחה בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט, שנעשו לכאורה במשרד התחבורה, וזאת בעקבות אירועים שנחשפו בכתבת תחקיר". במסגרת החקירה, הבוקר (שני) הגיעו חוקרי להב 433 למשרד התחבורה בירושלים, ביצעו חיפושים במקום ותפסו מסמכים. "החקירה נמשכת", מסרה משטרת ישראל.
מתוך תחקיר "המקור"
(באדיבות רשת 13)

3 צפייה בגלריה
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
נפתחה חקירה בעקבות תחקיר "המקור"
(צילום: יובל חן, מתוך "המקור" רשת 13)
הכותרת
השורשים של שיטת מירי רגב
23:32
מטעם רגב נמסר כי "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פירסום התחקיר השקרי של דרוקר (רביב דרוקר, מגיש "המקור" - מ"א), משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא היתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות בתחקיר".
היום ביטלה השרה את השתתפותה בוועידת השלטון המקומי MUNI-EXPO 2024, לשם הייתה אמורה להגיע הבוקר, ייתכן על רקע הפשיטה על משרדה בירושלים.
3 צפייה בגלריה
בניין משרד התחבורה שעומד ריק בירושלים
בניין משרד התחבורה שעומד ריק בירושלים
בניין משרד התחבורה בירושלים

עיקרי התחקיר שהוביל לחקירה

תחקיר "המקור" פורסם בחודש שעבר - וחשף מסמכים המעידים על כך שבלשכת השרה קיים דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור", על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בפריימריז בליכוד.
בנוסף, מהמסמכים עלה כי רגב דירגה את פעילי הליכוד בהתאם ליכולתם לגייס עבורה מצביעים בפריימריז במפלגה, לפי השיטה הבאה: יהלום (פעיל משמעותי), עוגן (פעיל חשוב), פעיל מרכזי ופעיל רגיל.
בחלק השני של התחקיר, נחשפה התערבותה לכאורה של השרה בהחלטות ממשלה לטובת שרים, חברי כנסת ופעילים שפנו אליה בבקשות שונות. כך למשל התערבה לטובת קבלן שהיה מצוי בסכסוך עם רכבת ישראל, לבקשת שר התקשורת שלמה קרעי. אותו קבלן הודה שאכן הוחזר לעבודה בעקבות ההתערבות.
3 צפייה בגלריה
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
הרשימות של רגב. מתוך "המקור"
(באדיבות רשת 13)
בנוסף התערבה רגב לבקשת השרה מאי גולן לטובת קבלן שעבד על הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, ושחברת נת"ע לא עמדה איתו בסיכומים לכאורה. מההתכתבויות שנחשפו עולה כי רגב ניסתה לסייע באופן דומה גם לחברי הכנסת לשעבר אסנת מארק ויחיאל חזן, ולח"כ מיכל וולדיגר. מלבד זאת, רגב שינתה את עמדתה לגבי העברת מיקום התחנה המרכזית בתל אביב למסוף פנורמה, לאחר בקשה שהתקבלה על-ידי פעילה שמדורגת גבוה בהיררכיה של רגב - בניגוד לעמדתה הראשונית של שרת התחבורה ולעמדת גורמי המקצוע במשרד האוצר.
עוד עלה כי רגב ביקשה להקים את שדה התעופה בנבטים סמוך לדימונה, כהבעת תמיכה בקמפיין שהוביל ראש העיר בנושא, איש הליכוד בני ביטון. הבקשה עלתה בניגוד לדעת כל גורמי המקצוע במשרד הביטחון והאוצר שביקשו ששדה התעופה יוקם ברמת דוד.