דובר צה"ל עדכן הבוקר (חמישי) על חשד לפיגוע בשומרון, סמוך למסדרון חווארה. הישראלי שנפצע בינוני, איש קבע בצה"ל, פינה את עצמו ברכב - הגיע לש.ג של חטמ"ר שומרון, שנמצא בכניסה לשכם סמוך למקום, בעודו סובל מפציעה חודרת בחזה. הוא טופל במקום ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כשהוא בהכרה. מבית החולים נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו.
מצוד אחר המחבל שדקר איש קבע, צה"ל הקים מחסומים

2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
כוחות צה"ל החלו בהקמת מחסומים
כוחות צה"ל החלו לבצע חסימות במרחב, ולאחר כשלוש שעות של מצוד עצרו את המחבל החשוד, שככל הנראה נמלט רגלית מהזירה. כמו כן, כוחות נוספים הוקפצו לכפרים באזור. מפרטים ראשוניים עולה כי החייל נעצר עם רכבו סמוך לצומת יזהר לאחר שהמחבל הפלסטיני ביקש ממנו עזרה. כשפתח את החלון - דקר אותו המחבל בחזה.
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, מסר בעקבות הפיגוע: "שוחחתי עם אלוף-משנה שמעון סיסו וביקשתי לחזק אותו ואת כל הלוחמים האהובים שלנו בשומרון. בשם כל עם ישראל אנו מתפללים לרפואתו של החייל הפצוע. אנו תמיד עומדים יחד, עם ישראל כולו, חיילים ואזרחים. כולנו עומדים מול אותו אויב וכולנו עם אחד. מתוך האחדות הזו ננצח.
"אני קורא לממשלת ישראל להורות על תגובה נחושה. הפיגוע הזה נגמר בנס, אבל אסור לסמוך על הנס. האירוע הזה יכול היה להיגמר בתוצאה אחרת לגמרי והציפייה מהממשלה ומהפיקוד הצבאי הבכיר להתייחס לאירוע כאילו הוא נגמר בצורה אחרת. חייבים לסגור בחזרה את המחסומים הביטחוניים שנפתחו בגלל לחצים פוליטיים מעבר לים. יש לאסוף את הנשקים הבלתי חוקיים ולצאת במבצעים התקפיים מול הרשות הפלסטינית הטרוריסטית העומדת מאחורי גלי הטרור".
פורסם לראשונה: 10:10, 16.05.24