דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שישי) כי סמ"ר (במיל') מוטי רווה נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רווה, בן 37 מהיישוב שני, שירת כלוחם מפעיל צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) בחטיבת גבעתי. הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות פעוטות.
רווה גדל כחרדי ולא שירת בצבא. במלחמה הוא ביקש להתגייס, עשה טירונות חרדים ובהתחלה שירת בהגנה מרחבית. הוא ביקש להיות בחזית ועקב עבודתו בבנייה היה לו רישיון נהיגה לכלים כבדים - והוא גויס כנהג D9.
2 צפייה בגלריה
רב"ט (במיל') מוטי רווה, מהיישוב שני, לוחם מפעיל צמ"ה, חטיבת גבעתי (84), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בן 37 בנופלו.
רב"ט (במיל') מוטי רווה, מהיישוב שני, לוחם מפעיל צמ"ה, חטיבת גבעתי (84), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בן 37 בנופלו.
לוחם המילואים מוטי רווה נפל ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
היום הוא יובא למנוחות בשעה 12:30 בבית העלמין בסוסיא. 688 חיילים נפלו בקרבות מפרוץ המלחמה, בהם 328 מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה.
אלירם אזולאי, ראש מועצת הר חברון, אמר כי "מוטי גדל בהר חברון כמתנדב בחווה חקלאית, התחתן והקים את ביתו בישוב שני-ליבנה. מוטי עסק בבנייה ופיתוח. בתחילת המלחמה גויס להגנה באזור הר חברון ולאחר שסיים את המשימה ביקש להתנדב לתפקיד נוסף ולסייע ככל הניתן בלחימה. הוא גויס לתפקיד נהג D9 ברפיח בחזית הלחימה. תמיד היה נכון להתנדב, להושיט יד ולהיות איפה שצריכים אותו".
2 צפייה בגלריה
רב"ט (במיל') מוטי רווה ז"ל   מאלישע בן קימון
רב"ט (במיל') מוטי רווה ז"ל   מאלישע בן קימון
היה אמור לסיים אתמול קורס חובשים
( צילום: מחלקת רפואה מדא הר חברון )
רווה היה אמור אתמול להשתתף בטקס סיום קורס חובשים במועצה, לאחר שבחר לצאת לקורס ולהתנדב במד"א. בסניף מד"א הר חברון אמרו כי "מוטי היה ממסיימי הקורס אך נעדר מהטקס עקב היותו בשירות מילואים ברפיח. בצירוף מקרים מצמרר, כשעה לאחר הטקס נודע שמוטי נפל בקרב. מוטי היה מלא בשמחת חיים, מוטיבציה, חדות ומקצועיות. יחד עם הכאב והאובדן של המשפחה, אנחנו איבדנו מתנדב משמעותי שהיה מלא בשאיפות לתרום ולהתמקצע. החלטנו כי המשך תהליכי הקורס והלמידה יהיו לזכרו".
בצלאל טליה, בעל חוות טליה שבדרום הר חברון, הכיר את מוטי היטב. הוא ספד לו הבוקר: "אחי היקר כמה עשית בשביל לתת הכול למען המדינה שכל כך אהבת ובנית, כמה יישבת את ארץ ישראל. ב-7.10 התקשרתי אליך שתבוא לשמור על המשפחה שלי בזמן שנסענו להילחם בעוטף. ידעתי שאתה תשמור עליהם. עברת ילדות מאתגרת ויצא שלא התגייסת, אבל רצית תמיד להתגייס. במהלך המלחמה הצלחת אחרי המון מאמץ ועבודה קשה להתגייס לצה"ל, הגעת אליי לחפ"ק והיינו יחד עד השחרור, אחרי השחרור חיפשת איפה אתה עוד יכול לתרום ועברת להיות מפעיל D9 ברפיח בחטיבת גבעתי".
"לא ויתרת לעצמך ובחרת לקחת את כל הכישורים שלך בתור מי שבנה בארץ ישראל ולהשתמש בהם לטובת המלחמה וכשחזרת הביתה באפטרים המשכת לבנות בארץ ישראל כל כך הרבה זמן שאני מכיר אותך ותמיד היית שם בשבילי מהמוות של אבא למוות של אמא. תמסור לכולם למעלה דרישת שלום את המחסור שלך אי-אפשר למלא. אוהב אותך. מילד חרדי ללוחם בחוד של צה"ל".
אמש הותר לפרסום שמו של סמ"ר נועם דואק, בן 20, מקריית מוצקין, לוחם שריון בגדוד 9 בחטיבה 401, שנהרג ברפיח. הלוחם, כך על-פי החשד, מת לאחר שישן בחדר בקרבת גנרטור פועל. בצה"ל בודקים אם נסיבות המוות הן הרעלת גזים. באירוע נפגעו עוד שני חיילים, שטופלו מיד ופונו במסוק לבית חולים כשמצבם קשה. שלושת החיילים אותרו ללא הכרה לפנות בוקר בחדר. האירוע נמצא בחקירת מצ"ח.