גם שעות ארוכות אחרי מסע הדקירות בפסטיבל בזולינגן שבמערב גרמניה, שבו השתתפו עשרות אלפי בני אדם, החשוד המרכזי ברצח שלושה בני אדם ובפציעתם של שמונה נוספים עדיין לא נתפס. בינתיים, המשטרה עדכנה כי עצרה נער בן 15, ונבדק האם יש קשר בינו לבין הדוקר. ברשויות המקומיות עדכנו כי מסע הדקירות היה פיגוע טרור. מאוחר יותר, דאעש קיבל אחריות על הפיגוע.
מאוחר יותר, עדכנה המשטרה כי עצרה חשוד נוסף. דובר מטעמה מסר כי המעצר בוצע לאחר "פעילות משטרתית" בבית מחסה לפליטים, אך ציין כי לא ניתן ל הרחיב בנוגע למעורבותו בתקרית.
הסריקות בפסטיבל, הלילה
(צילום: Reuters)

1 צפייה בגלריה
סולינגן גרמניה
סולינגן גרמניה
הפסטיבל בגרמניה נקטע, בעקבות מסע הדקירות הרצחני. החשוד המרכזי עדיין חופשי
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
מוקדם יותר אמר גורם במשטרה כי ייתכן שהאירוע היה "פיגוע טרור אפשרי". גם גורמי אכיפת החוק במערב גרמניה הסבירו כי לא ניתן לשלול שמדובר בפיגוע, מכיוון שנראה שאין קשר בין הקורבנות. "נראה שהוא ניסה לפגוע בהם בגרונם", הוסיף גורם נוסף בתדריך לעיתונאים.
"החקירה והמצוד אחר מעורבים אפשריים נוספים בעיצומם", נמסר בהודעת המשטרה. קנצלר גרמניה אולף שולץ כתב ברשת החברתית X: "יש לתפוס את העבריין במהירות ולהעניש אותו במלוא החומרה".
שרת הפנים ננסי פייזר אמרה כי הרשויות עושות כל שביכולתן כדי לתפוס את החשוד המרכזי, שתואר אמש על-ידי עדי ראייה ששוחחו עם ה"בילד" כבעל חזות ערבית. היא הוסיפה כי יש לחקור את הרקע לתקרית כפיגוע בפסטיבל המוזיקה. מיד לאחר התקרית, המשטרה הציבה מחסומים באזור. עוברים ושבים שהגיעו למקום הדליקו נרות והניחו פרחים בסמוך.
"אנחנו בהלם ובאבל", אמר ראש העיר, טים קורצבך. הפסטיבל, שהופסק בעקבות מסע הדקירות הרצחני והמצוד אחר החשוד המרכזי, נערך לרגל 650 שנה להיווסדה של זולינגן, ונפתח תחת הכותרת "פסטיבל הגיוון". מדי ערב היו אמורים לחגוג בו כ-25 אלף בני אדם.
בעיר שבצפון נורדריין-וסטפאליה, שמפורסמת בתעשיית הפלדה שלה, חיים כ-160 אלף תושבים. מוזיקאי גרמני שעונה לשם הבמה טופיק, ניגן על במה סמוכה לזירת הדקירות, בזמן האירוע. הוא טען בחשבון האינסטגרם שלו כי הוא התבקש להמשיך לנגן, למרות התקרית, "כדי להימנע מפאניקה המונית". לבסוף התבקש לעצור. "מכיוון שהתוקף היה במנוסה, התחבאנו בחנות בזמן שמסוקי משטרה חגו מעלינו", שחזר.
לארס ברייצקה, שהיה עד לתקיפה, אמר שהבין שמשהו לא בסדר כשראה זמר על הבמה עם הבעה מוזרה על פניו. "ואז, אדם אחר נפל במרחק של מטר ממני", אמר. המתקפה אירעה בפרונהוף, כיכר בעיר שבה ניגנו להקות במסגרת הפסטיבל.