מאות בני אדם, בהם מתנדבים ועובדים רבים במגן דוד אדום, ליוו היום (ראשון) בדרכה האחרונה את החובשת הקרבית סמל ירין פלד (20), שנפלה בקרב על מוצב נחל עוז. "היו לך יכולות של גיבורת על. כולך חיית בשביל להציל חיי אדם ואותך אף אחד לא יכל להציל", ספדה האם טל.
בני משפחתה של ירין ניצלו מהטבח של מחבלי חמאס בקיבוץ בארי, והחיילת שסגרה שבת בבסיס שאליו חדרו עשרות מחבלים נחשבה במשך שבוע נעדרת. כשאותרה גופתה, נמצא במכנסיה מכתב מצמרר שבו כתבה כי אם תיפול בקרב - הייתה רוצה שמתנדבי מד"א יגיע להלווייתה במדי הארגון. בעקבות כך התמלאה לכבודה החלקה הצבאית בבית העלמין בסביון בלובשי המדים הלבנים.
הלוויתה של ירין פלד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


האם טל אמרה עוד בדברי ההספד: "איך מסכמים חיים שלמים? 20 שנה של קסם, ילדה מדהימה עם חיוך כובש ועיניים כחולות וגדולות. את מכירה אותנו היטב, המשפחה שלנו הכי חזקה בעולם, אנחנו נתקדם ונגדל וניפול ונבכה ונצחק, נמשיך ונצמח יחד. יום למחרת ההודעה על הנפילה שלך בקרב, השמש זרחה ושאלתי את אבא: איך זה יכול להיות? ובאותה נשימה עשיתי את ההסכם ביני לבינך- אני אהיה חזקה ואשמור על כולם על הקרקע ואת תשמרי עלינו מלמעלה.
"אל תדאגי, עידן איתנו, נתמוך בו לנצח, הוא חלק מהמשפחה שלנו ולא ניתן לו ליפול. אני מודה לך בענק, בזכותך הכרנו אנשים מדהימים שלא עוזבים אותנו לרגע, החברות, החברים. צוות מד״א אופקים - המשפחה שלכם הפכה בין רגע למשפחה שלנו. תודה לך שבחרת בנו להיות ההורים שלך. תנוחי על משכבך בשלום מלאכית יפה שלנו. לכי עכשיו לזרוח כמו שמש, יש לך כנפיים, תעופי רחוק. אבא ואמא אוהבים אותך הכי בעולם וגאים בך".
1 צפייה בגלריה
סמל ירין מארי פלד
סמל ירין מארי פלד
סמל ירין פלד
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
עידן קישינבסקי, חובש במד״א ובן זוגה של ירין, סיפר: "היינו ביחד חמש שנים. היא תמיד הייתה שם בכל רגע, לא משנה מה השעה - היא תגיע. היא הייתה אוזן קשבת, לא היה אחד שלא אהב אותה בתחנה. היא תמיד רצתה לעשות כמה שיותר משמרות גם כשלא היה לה זמן, היא הייתה מושלמת, אין לי מילה אחרת לתאר אותה".
מנכ"ל מד"א אלי בין ספד: "ירין היקרה, השירות במגן דוד אדום היה עבורך יותר מאידיאולוגיה או שליחות, זו הייתה דרך החיים שבחרת בה, עשית את זה מתוך אהבה למדינה, אהבה למה שיש לנו בארץ הנהדרת הזו ולמרות שהיו לך את כל הסיבות להשוויץ במה שאת עושה, עשית זאת בענווה ובפשטות, מתוך גאווה עצומה.
"כבר מתחילת ההתנדבות שלך בתחנת אופקים, נחשפנו לאדם הכול כך מיוחד שבך. הרגישות והחמלה שניחנת בהם, יחד עם הברק בעיניים והרצון לעשות כמה שיותר, הפכו אותך למתנדבת בולטת ואהובה. הנכונות שלך להיות שם עבור אחרים ולא משנה באיזה יום ובאיזה שעה, הפכו אותך למודל ולמנהיגה. אנחנו רק יכולים להצטער על איזה פרמדיקית מצוינת ואחות מסורה איבדנו".

"חיות אדם קטפו את הפרח הכי יפה בגן"

לינוי ויזמן, אחראית המתנדבים וחברתה של ירין, אמרה בדברי ההספד שלה: "ירין, איך אפשר להאמין לזה שלא נראה אותך יותר? איך אפשר להאמין לזה שאת כבר לא איתנו. הייתה לי הזכות להיות אחראית המתנדבים שלך למשך שנה אבל שנה שבה עברנו מלא חוויות עליות ומורדות. תמיד תרמת ועזרת לכל מי שהיה סביבך, תחנת מד"א אופקים זכתה בך כמתנדבת נוער, מדריכה, חובשת ובעיקר זכתה בך בתור משפחה".
ויזמן סיפרה כי ירין המשיכה להגיע למשמרות ולהדרכות גם תוך כדי שירותה הצבאי. לדבריה, "בשבת הארורה חיות אדם לקחו אותך מאיתנו. חיות אדם קטפו את הפרח הכי יפה בגן, עם העיניים הכחולות שהמבט שלך חודר ישר לתוך הלב. אני רוצה בשמי ובשם מד"א תחנת אופקים להגיד לך תודה על מה שהיית עבורנו, תודה על החיוך והמילה הטובה. תודה על האהבה האינסופית שפיזרת בתחנה ותודה על הזכות להכיר אותך. הלב שלנו נשבר למיליון חלקים. אנחנו מבטיחים להנציח אותך ולדאוג שכולם ידעו מי זאת ירין פלד".