זוג גאה במשרד החוץ הופלה לרעה: מדינת ישראל מקפידה להתהדר בעולם ביחסה הנאור לקהילה הגאה, אלא שבעוד הפוליטיקאים נואמים במצעדי הגאווה, זוג שליחים שמייצגים את המדינה מטעם משרד החוץ חווה השפלה ויחס מפלה.
שני העובדים, שמוכרים באופן רשמי כבני זוג, הביאו לעולם תאומים בהליך פונדקאות בארצות הברית. התינוקות, שנולדו פגים, נאלצו להיות באשפוז במשך 52 ימים, ובית החולים המקומי הודיע כי החשבון האמיר ל-300 אלף דולר. השניים שילמו את הסכום מדמי הביטוח הלאומי, ומשרד החוץ השלים את היתר.
1 צפייה בגלריה
מחאת הקהילה הגאה תל אביב
מחאת הקהילה הגאה תל אביב
ארכיון
(צילום: AP)
אלא שהמדינה דרשה מהשניים להחזיר לקופתה את הכסף ששילם משרד החוץ - 450 אלף שקל. הדרישה נשלחה לבני הזוג למרות שהמדינה מימנה בעבר את ההוצאות במלואן לבני זוג הטרוסקסואלים שהביאו לעולם ילדים בהליך פונדקאות בעודם משרתים בחו"ל ונאלצו לאשפז אותם בשל היותם פגים.
בעוד משרד החוץ דורש שהמדינה תשלם לזוג עובדיה את ההוצאות במלואן, משרד האוצר מתנגד בנימוק שפונדקאות לא מאושרת בארץ לזוגות חד מיניים - אם כי המהלך אושר כבר בממשלה האחרונה. במשרד החוץ טוענים כי מדובר באפלייה על רקע מגדרי.
כך או כך, השניים החזירו מכיסם את 450 אלף השקלים והגישו נגד מדינת ישראל תביעה משפטית ובה דרשו שכספם יוחזר. במהלך היום (שלישי) יתקיים בפרקליטות דיון שבו יציגו משרדי האוצר והחוץ את עמדתם, והמדינה תצטרך לגבש את עמדתה.
נציגי משרד החוץ ידגישו בדיון כי המדינה מממנת הוצאות טיפול ואשפוז לפגים שנולדים לשליחים סטרייטים בחו"ל וכי מדובר בקיפוח מקומם. גם שר החוץ יאיר לפיד וסגנו עידן רול - שעצמו עבר הליך פונדקאות בחו"ל - מכירים את המקרה ותומכים במאבקם של בני הזוג. אם הפרקליטות תקבע שעל בני הזוג לשלם את ההוצאות, תגיע הסוגיה להכרעת בית המשפט.