נרצח ופצוע קשה בפיגוע דקירה שאירע היום (רביעי) בקניון "חוצות כרמיאל". הם פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו של אחד מהם. מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, עדכן כי הדוקר חוסל בזירה על-ידי אדם שהתעשת במהרה - ו"נטרל אותו מיד". בעוד במשטרה סירבו להתייחס לזהות המחבל, גורמי ביטחון אישרו כי מדובר בערבי-ישראלי. לאחר מכן, נודעה זהותו - ג'ואד רביע, תושב המועצה המקומית נחף, הסמוכה לכרמיאל.
עוד קודם לכן אמר דובר המשטרה, ניצב-משנה אלי לוי: "עדיין לא נשללה האפשרות שיש מפגעים נוספים באזור". בתיעוד מאחת ממצלמות האבטחה בקניון נראה המחבל מתנפל על הצעירים באמצע הקומה השנייה של הקניון, ומול קונים מבוהלים דוקר אותם - ומנסה להימלט. שניות ספורות לאחר מכן הוא נורה למוות.
תיעוד הפיגוע בקניון בכרמיאל

3 צפייה בגלריה
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
מזירת הפיגוע בכרמיאל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, ללא קרדיט קבוצת ווטצאפ חדשות ופוליטיקה מהרשתות 27א')
מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כבר זמן קצר לאחר הפיגוע כי הצוותים "נלחמים על חייו של אחד הפצועים", עליו ביצעו פעולות החייאה. בבית החולים כאמור נקבע מותו. מצבו של הפצוע השני מוגדר קשה, אך יציב.
כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, אליה הובאה אחת מאחיותיו של המחבל לצורך זיהויו והמשך חקירה. המשטרה מסרה כי "התקבל דיווח במוקד על אודות חשד לאירוע דקירה בעיר כרמיאל, במהלכו נפצעו שני גברים. הדוקר נוטרל בזירה". ניצב תחאוכה אמר כי מדובר בפיגוע קשה: "מחבל שהגיע ברגל למקום נכנס לתוך הקניון ודקר שניים".
הוא עדכן על העלאת רמת כוננות, שגם ככה גבוהה מתחילת המלחמה. "האזור כולו נסגר, בשליטה על-ידי משטרת ישראל. כוחות הביטחון איתנו. במקביל אנחנו סורקים גם את האזור הקרוב, גם את המעגלים השניים וגם את העיר ובעצם את כל המחוז, יישובים עירוניים, קניונים, מקומות הומי קהל", אמר. לגבי זהות המחבל אמר כי "החקירה בראשיתה. אני מעדיף בשלב זה , אני יודע שיש כל מיני שמועות, תחכו בסבלנות".
3 צפייה בגלריה
המחבל ג'ואד רביע תושב נחף
המחבל ג'ואד רביע תושב נחף
המחבל. ג'ואד רביע, תושב נחף הסמוכה לכרמיאל
3 צפייה בגלריה
הסכין בזירת הפיגוע  בקניון בכרמיאל
הסכין בזירת הפיגוע  בקניון בכרמיאל
הסכין ששימשה את המחבל, כפי שנמצאה בזירה
(צילום: דוברות המשטרה )
מחוץ לקניון בכרמיאל, היום
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מיקום זירת הפיגוע בקניון חוצות כרמיאל
חובש רפואת חירום במד"א, רן מושקוביץ, סיפר כי "כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי שני פצועים, צעירים, ששכבו במקום עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים, כשאחד מהם מחוסר הכרה. התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות - ובביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים". בזירה טופל גם נפגע חרדה.
במרכז הרפואי לגליל אמרו כי "הגיעו לבית החולים שני גברים עם פצעי דקירה מהאירוע בקניון שבכרמיאל. אחד הפצועים הובא תוך פעולות החייאה שהחלו בשטח, ומצבו מוגדר אנוש, והפצוע השני מוגדר במצב קשה ויציב. שניהם הוכנסו לחדר ההלם לקבלת טיפול". לאחר זמן קצר, נקבע מותו של הפצוע האנוש.
דובר המשטרה כאמור לא שלל את האפשרות שישנם מפגעים נוספים באזור, ואמר כי "אנחנו מטבע הדברים מכירים טוב פיגועים מהסוג הזה, ואנחנו חייבים לשלול את האפשרות שיש סייענים או מחבלים נוספים בסביבה".
לדבריו, בצל המלחמה, ההסתה לפיגועים מתגברת: "יש הסתה פרועה לטרור ברשתות החברתיות. יחד עם זאת, אנחנו יחד עם שב"כ וצה"ל מסכלים הרבה מאוד תשתיות טרור ומונעים הרבה מאוד פיגועים, כמובן עם מג"ב ומשטרת ישראל".
בכתבה נעשה שימוש בסרטון לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מקור הסרטון - פנו אלינו במייל האדום.