1 צפייה בגלריה
עזאדין אבו עראר
עזאדין אבו עראר
השתלשלות האירועים תועדה בוואטסאפ המשפחתי. עז אלדין אבו עראר
הפרקליטות הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע נגד שישה נאשמים, בני משפחת אבו עראר מהיישוב ערערה שבנגב, בגין ירי במקום מגורים וקשירת קשר לביצוע פשע. במהלך הירי שביצעו הנאשמים בחודש שעבר, במסגרת עימות בין שני פלגים יריבים מאותה משפחה, תושב היישוב עז אלדין אבו עראר נפגע מקליע בראשו. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, שם מת מפצעיו. הפרקליטות לא הצליחה להוכיח מעל לכל ספק סביר כי הירי שביצעו הנאשמים גרם למותו של אבו עראר, ובשל כך לא האשימה אותם בעבירת רצח.
הנאשמים ירו הרבה קליעים בשכונה 2 ביישוב, שם מתגוררים שני הפלגים. לאחר הירי ופציעתו האנושה של אבו עראר, שוטרי התחנה ביישוב הגיעו למקום, עצרו חשודים וניסו להרגיע את הצדדים. חקירת מותו של אבו עראר התנהלה בימ"ר נגב, וממנה עלה כי האירוע שהצית את קרב היריות היה יידוי אבן לעבר רכב של בן הפלג היריב המכונה פלג ג'דוע. זמן קצר לאחר מכן החלו אנשי פלג ג'דוע לזרוק אבנים ולירות לעבר בתיהם של אנשי פלג סט'אם. לאור המשך הירי וידויי האבנים, החלו צעירי פלג סט'אם לתכנן את נקמתם בפלג ג'דוע בקבוצות הוואטסאפ המשפחתיות.
החוקרים עצרו 18 חשודים בסך הכול, ומעצרם הוארך מעת לעת. השוטרים חדרו לטלפונים הניידים של החשודים ואיתרו את שתי קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות, שבהן תועדה כול השתלשלות האירועים והתכנון המקדים לירי. נציג המשטרה אמר באחד הדיונים להארכת מעצרם כי "ההתכתבות או שלב איסוף האמצעים והכספים היו אחרי רגימת האבנים. אחרי שהרכב נרגם באבנים והתחיל השטח לבעבע, התחילה התכתבות ואיסוף כספים".
הנאשמים תיכננו את השבתת אספקת החשמל לשכונה לפני תחילת הירי. ההתכתבויות החלו בשעה 20:00 בערב ב-14 באוקטובר. "כל אחד יארגן כסף כדי להביא מלח (תחמושת בעגה הבדואית, א"ק)", כתב אחד מהם. "כל מי שיש לו נשק - לשמור עליו, המשטרה תיכף תתפרס עלינו", הזהיר נאשם אחר. פרטי התכנון המוקדם והתיאום בין הנאשמים נחשפו אף הם בקבוצת הוואטסאפ: "תאספו את כל המחסניות כדי שנמלא אותן", נכתב. "המשטרה יצאה, בואו נפרק את בית ג'דוע", כתב אחד מהנאשמים. "נכבה את החשמל ונכנס, נעשה אסון", הציע אחר. "נרסס את הבתים שלהם, ככה יהיה תיקו", כתב אחד מהנאשמים.
באחד מדיוני הארכת המעצר, נציג המשטרה הסביר כי "ברגע שירד החשמל התחיל הירי. השעות מסונכרנות היטב בין ניתוק החשמל לתחילת הירי". התיק מדגים בבירור את אחד מאתגרי המגזר הבדואי בדרום - בשעה שהמבוגרים ישבו לדון על תנאי הסולחה, הצעירים תיכננו נקמה. הגברים מפלג סט'אם נמלטו ונעצרו לאחר מכן ברחבי הארץ. הנאשמים הכחישו את המיוחס להם.
רפ"ק נדב טייכמן, ראש מחלק תשאול בימ"ר נגב אמר כי "באירוע הזה, כמו באירועים קודמים, שוב עולה המורכבות של טיפול באירועי אלימות במגזר. פעלנו במגוון אמצעים כדי לאסוף ראיות בתיק הזה ונעצרו חשודים רבים כדי להגיע לחקר האמת, ולהרחיק את האחראים מהמרחב הציבורי".