הבן בחשוד ברצח בהארכת מעצר. טען להתעללות מצד האם
(צילום: ליהי קרופניק)

אחת ההערכות העולות במסגרת פרשת רצח האם בת ה-51 בביתה ברחובות, שאירע בליל שבת האחרון לפי החשד בידי בנה בן ה-21, היא שאם שוטרי הסיור לא היו מתעקשים להגיע לדירה שנקראו אליה - אף שבהמשך הקריאה בוטלה בטענה כי מקור הרעש שנשמע הוא "מעשה קונדס" - החשוד היה נפטר מגופת אמו ומטשטש ראיות בזירה.
עוד עולה כי החשוד תכנן את רצח אמו במשך תקופה ארוכה, והצטייד לשם כך בכלים מתאימים שכללו סכין ואביזרים נוספים. בליל הרצח הוא הגיע לבית אמו בשעה 20:00 לערך, וכעבור שעה תקף אותה עם סכין יפנית ושיסף את גרונה. בהמשך הוא הודה במעשה, וניסה לנמק זאת בהתעללות שעבר מצד האם.
2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות
הארכת המעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות
הבן החשוד בבית המשפט. נימק את הרצח בהתעללות מצד האם
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
הזירה בליל הרצח
(צילום: יריב כץ)
כזכור, האם אותרה ללא רוח חיים עם פצעי דקירה בביתה שברחוב יצחק בנארי בעיר. הדיווח למד"א התקבל בשעה 21:16 בעקבות צעקות שנשמעו מהדירה, וחובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום. המשטרה עצרה את בנה של האישה, בן 21 ובעל עבר פסיכיאטרי, ופתחה בחקירה בחשד לרצח.
מחקירת המשטרה עולה כי בשעה 21:14 התקבלה הקריאה הראשונה במוקד המשטרתי של תחנת רחובות. ניידת סיור ובה שוטר ושוטרת שהיו כבר לקראת סיום המשמרת יצאה לכיוון הבניין, בעקבות הודעה של שכנה בקומה השמינית שסיפרה על צרחות שהיא שומעת מהקומה השביעית.
בשעה 21:19, בדיוק כשניידת הסיור הגיעה לבניין, התקבל במוקד טלפון נוסף, הפעם על ידי בעלה של המודיעה, שביקש לבטל את הקריאה למשטרה. מתברר שבדקות אלה ממש יצא החשוד אל השכנה, ואמר לה כי הרעש ששמעה נבע ממעשה קונדס של אחותו שהורידה סרטון מרשת היוטיוב.
השכנים העידו: "הבן אמר שהרעש הוא בגלל מעשה קונדס"

זירת הרצח ברחובות
(צילום: נדב אבס)

אף שהשוטרים שמעו על ביטול הקריאה, הם התעקשו כאמור לסרוק את הבניין. הם סיירו בקומה השביעית, וכשעלו קומה אחת למעלה הבחינו בחשוד שעמד ליד דלת הבית ודיבר עם שכנים.
הם שאלו את הנוכחים אם קרה אירוע חריג כלשהו, והחשוד השיב: "לא היה פה כלום, הכול בסדר". עם זאת, חשדם התעורר כשהם הבחינו בטיפה של דם על בגדיו. הם ביקשו להיכנס לדירה - והוא לא התנגד. שם, בתוך הבית, הם הבחינו במעשה הזוועה.