2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עצרת בחירות דרום קרוליינה ארה"ב
דונלד טראמפ עצרת בחירות דרום קרוליינה ארה"ב
שוב תוקף את היהודים הליברלים. דונלד טראמפ
(צילום: רויטרס, Sam Wolfe)
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איחל הלילה (בין ראשון לשני) "שנה טובה" ליהודי ארצות הברית, תוך ששיתף פוסט עם צעדיו כנשיא למען ישראל והטיח האשמות קשות ביהודים שהצביעו לג'ו ביידן בבחירות ב-2020.
2 צפייה בגלריה
ציוץ בעמוד הטוויטר של דונלד טראמפ
ציוץ בעמוד הטוויטר של דונלד טראמפ
טראמפ והפוסט ששיתף
(מתוך הרשתות החברתיות)
"זו תזכורת ליהודים ליברלים שהצביעו להרס אמריקה וישראל בגלל נרטיביים שקריים", כתב טראמפ ברשת Truth Social שלו. בפוסט ששיתף נכתב "תתעוררו כבשים" בהקשר לטענות שהוא אנטישמי. "בואו נקווה שתלמדו מהטעויות שלכם ולהבא תבחרו טוב יותר", הוסיף הנשיא לשעבר. "שנה טובה".
בפוסט המשותף צוינו בין השאר העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, לצד הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן. מנגד, הכותב מציין שארה"ב בתקופת טראמפ הכירה בריבונות ישראל גם בהתנחלויות יהודה ושומרון - כשבפועל היא רק טענה ש"אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי", בהצהרה שעוררה כבר אז הדים רבים.
זו לא הפעם הראשונה שהנשיא לשעבר תוקף את יהודי ארה"ב, בהצהרות שלא אחת מתפרשות כאנטישמיות. לטענתו, הם אינם מעריכים אותו כמו בישראל - ועליהם "להתאפס על עצמם" ולהעריך את מה שיש להם בישראל "לפני שיהיה מאוחר מדי".
בתקופתו כנשיא הוא תמך לא-אחת בקבוצות קיצוניות, גם נאו-נאציות, בהקשרים שונים. יועצו לשעבר מייקל פלין אף האשים לאחרונה את היהודים במותם בשואה.