(צילום: אבי חי)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) התייחס הבוקר (ראשון) למחאה אמש בתל אביב נגד המשלה ואמר כי "מותר להפגין, זה לא יעצור את הרפורמה המשפטית". בריאיון לאולפן ynet הוסיף זוהר כי "אנחנו רוצים ומוכנים לדבר ורוצים שיהיה שיח אמיתי סביב הרפורמה הזאת, כולל דיון מקצועי וענייני. אנחנו לא אנשים שעושים דברים בצורה חד-צדדית, אבל בסוף תהיה הכרעה מסודרת בכנסת".
לדברי זוהר, הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים יריב לוין "מאוד מאוזנת ברגע שהביא בתוך העקרונות גם אפשרות לפסילת חוק על ידי הרכב מורחב של בית המשפט העליון, עדיין לא הוחלט אם בפה אחד או ברוב משמעותי. בדבר הזה יש איזון, לא יהיו מעשים קיצוניים, אם תהיה חקיקה קיצונית יוכל העליון לפסול אותה. כשנראה תוצאה סופית ומוגמרת של הרפורמה הזו, אנשים יבינו שהיא שמאוד מאוזנת, נכונה וטובה למדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"החשש ששומעים מגיע ממיעוט מאוד קולני". זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
על החששות מפני הרפורמה אמר זוהר כי "אני לא חושב שיש סיבה להיות בלחץ. החשש ששומעים מגיע ממיעוט מאוד קולני. אני לא חושב שיש חשש אמיתי בקרב אזרחי ישראל. רוב גדול מהציבור הצביע לנו, הציבור נתן לנו קרדיט לעשות מה שטוב לישראל".
זוהר התייחס גם למתקפה שלשום של חבר מפלגתו דודי אמסלם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר שלא נבחר ליו"ר הכנסת, אמר אמסלם לתומכים שהתאספו מחוץ לביתו כי "נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים".
"אני מבין את הכעס של דודי, טוב היה אם דודי היה חלק מהממשלה, הוא גם מתאים וגם ראוי וזה מה שליכודניקים רוצים", אמר זוהר. "זה גם מה שנתניהו רוצה, שדודי יהיה חלק מהממשלה. היינו במצב שבו לא הייתה הסכמה בין נתניהו לדודי איזה תפקיד דודי יקבל, ולכן הדברים התגלגלו למקום לא טוב שדודי מחוץ לממשלה. זה מצב לא טוב לאף אחד, לא לדודי, לא לליכוד ולא לנתניהו".
(צילום: נדב אבס, אבי חי)

שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) אמר על ההפגנה אמש כי "ראיתי שם אנשים כואבים, מודאגים, וגם אנשים שאיבדו את הדרך". לדבריו, "רוב העם בישראל נמצא איתנו במקום הנכון, הצביע לממשלה הימנית הלאומית הזו, ורוצה מורשת, רוצה מדינה יהודית. חלק מהעם שלא מכיר, שלא מחובר לשאר המגזר, לשאר הציבור, מודאג מאוד. אנחנו צריכים לממש את המדיניות שלנו, לא להיבהל. יחד עם זה, כולנו צריכים להרגיע את הרוחות ולייצר את החיבורים שהם עמוקים מהמחלוקת".
לדבריו, "המשבר הגדול שאנחנו נמצאים בו היום הוא תוצאה של אנשים שלא מבינים בכלל מה המשמעות של עם יהודי, מדינה יהודית". אליהו הוסיף כי "מורשת זה הפריווילגיה של שר מורשת, הוא לא שר שכופה תוכן, הוא מאפשר תוכן. מערכת החינוכית צריכה כולה ללכת בגישה הזו, לאפשר לאנשים להיפגש עם מה שרוצים להיפגש ומאמין שרוב העם רוצה להיפגש עם הערכים שלו".
ח"כ נעמה לזימי (העבודה) שנאמה בהפגנה אמש אמרה ל-ynet radio כי "מערכת המשפט עומדת כקו אחרון עבור הציבור, לפנות ולבקש תיקון. גם מול הכנסת והממשלה. בג"ץ היה זה שכפה על הממשלה לשנות החלטה ולמגן את כל בתי הספר בשדרות. בג"ץ פסל את מתווה המעונות שפוגע בחברה החרדית, בג"ץ היה זה שרק לפני כמה חודשים אסר ניתוק חשמל לאוכלוסיות מוחלשות".
לדבריה, "אם רוצים לעשות רפורמה במערכת המשפט, זה חייב לבוא לצד איזונים ובלמים, חוק-יסוד: חקיקה, חוקה לישראל. אותם מנגנונים שקיימים בכל המדינות שבהן יש מנגנוני התגברות. שני בתי פרלמנט, חוקה, אלה הדברים שאין בישראל ולכן היעדר האיזונים האלה יפגע בדמוקרטיה ובציבור".