צפו בכתבה
(כתב: אסף קמר | עורך: גלעד ילון | צלם: טל שמעוני)

תור ארוך של עיתונאים וצלמים עייפים השתרך אתמול (שלישי) בשעה שמונה בערב בכניסה לבנייני האומה בירושלים. מטרתם הייתה לעבור את בדיקות שב"כ הקפדניות ולהיכנס אל מטה הליכוד שבאופן יוצא דופן דווקא הפעם - במערכת הבחירות הרביעית - עבר דירה מתל אביב.
האולם, שקושט באופן חגיגי בצבעי הליכוד היה ריק מפעילים שהיו עדיין עסוקים בפעילות מסיבית בשטח. ערימות החולצות, השלטים המודפסים, המדבקות למקרר, היומנים ומסכות הקורונה הממותגות בסמלי הליכוד עמדו מיותמים ללא דורש על השולחנות.
6 צפייה בגלריה
חגיגות הניצחון במטה של הליכוד לאחר תוצאות המדגמים
חגיגות הניצחון במטה של הליכוד לאחר תוצאות המדגמים
"ביבי לא יזוז מבלפור"
(צילום: אסף קמר)
6 צפייה בגלריה
חגיגות הניצחון במטה של הליכוד לאחר תוצאות המדגמים
חגיגות הניצחון במטה של הליכוד לאחר תוצאות המדגמים
חגיגות הניצחון במטה של הליכוד לאחר תוצאות המדגמים
(צילום: אסף קמר)
אפי כהן, אחד הפעילים הצעירים של הליכוד שמסדר את החולצות, מראה לנו את השלט האהוב עליו - "חוזרים לחייך!". לדבריו, "זה אחלה שלט, זאת המציאות, ככה ביבי משקף את המצב - הוא הביא לנו את החיוך ואת החיסונים. לדעתי מחכה לנו ניצחון גדול".
לקראת השעה 22:00, זמן פרסום המדגם של תוצאות הבחירות בערוצי התקשורת השונים, השינוי הבולט באווירה הציף את האוויר והכניס עשרות עיתונאים ישנוניים מישראל ומהעולם למצב של אדרנלין מוגבר. מרוכזים מול התוצאות שהופיעו על מסכי הטלפונים, כולם מתחילים לחשב מספרים, לבנות ספקולציות ולנסות להרכיב ממשלה דמיונית בהתאם לתוצאות הסקר המועדף עליהם.
בעקבות תוצאות המדגמים המשמחות, החלו טפטופים של פעילי ליכוד להיכנס לאולם. לירן (חולצה אפורה), פעיל ליכוד ידוע, נכנס ראשון בשירה רועמת - "ביבי מלך ישראל!". אחר כך הוא המשיך: "בנימין נתניהו לעולם לא תצעד לבד, ביבי לא יזוז מבלפור על אפם וחמתם של השמאלנים. ביבי מלך ישראל שרה והילדים. אחלה ביבי יא חביבי".
בניגוד למערכות בחירות קודמות, אשר תמיד היו מתחילות ברגע כזה עם שירה ומוזיקה קצבית, הפעם החגיגות היו סולידיות ומצומצמות. גם לירן ציפה למסיבה גדולה יותר, אבל הרגיע את הסובבים: "בעזרת השם אני מאמין שעוד שעתיים יגיעו עוד פעילים והשמחה תתגבר"
מי שמבין במלאכת המספרים וחישב ראשון את תוצאות המדגמים השונים הוא השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שהיה בכיר הליכוד הראשון והיחיד שנכנס לאולם וזכה למבול של אהבה נשיקות וחיבוקים כמו כוכב רוק אמיתי. נדב טיבי, פעיל הליכוד הוותיק, מחייך מאוזן לאוזן מתחת למסכת הפנים הממותגת, ומשתף אותנו בתחושותיו: "ראש הממשלה שלנו הוא אדיר. עברנו שנה קשה של קורונה והוא הביא לנו שלושה הסכמי שלום וחיסונים שהוציאו אותנו מהקורונה - מדובר בהישגים מדהימים.
מי שמחזק את דבריו הם נציגים של יהדות האמירויות, שטסו לישראל במיוחד כדי לתמוך במנהיג שהביא את השלום. נאום כהן, איש העסקים מדובאי, מספר לנו כי "נתניהו תמך בנו - אז באנו לתמוך בו. קיבלנו שלום ואנחנו יכולים להגיע לארץ וישראלים יכולים להגיע לאמירויות. לפני שנה אף אחד לא היה מאמין שיהיה שלום זה היה חלום. מיליון אחוז שלשלום עם דובאי היה חלק חשוב בניצחון של נתניהו היום".

6 צפייה בגלריה
המשלחת מדובאי: נועם כהן, איש העסקים מדובאי וסולי וולף, נשיא הקהילה היהודית באמירויות ומרדכי שלו
המשלחת מדובאי: נועם כהן, איש העסקים מדובאי וסולי וולף, נשיא הקהילה היהודית באמירויות ומרדכי שלו
המשלחת מדובאי: נאום כהן, איש העסקים מדובאי וסולי וולף, נשיא הקהילה היהודית באמירויות ומרדכי שלו
(צילום: אסף קמר)
"לא נסכים שסער יחזור לליכוד"
גם סולי וולף, נשיא הקהילה היהודית באמירויות, מחלק קומפלימנטים ומילות שבח אינסופיות לראש הממשלה: "אני גר עשרים שנה בדובאי, מאז השלום עם ישראל אנחנו מרגישים חופש מדהים. באתי לכאן להודות לנתניהו שעשה מעשה גדול לעם היהודי ולקהילה היהודית בדובאי".
לקראת השעה אחת עשרה בלילה האולם מתמלא באופן חלקי בלבד בפעילי ליכוד שמנופפים בדגלים וסצנת הריקודים המפורסמת מול המצלמות - הכוללת קריאות שמחה, זריקת פתקי הצבעה של מחל באוויר וקריאות בוז למפסידים מתחילה.
שאול, פעיל ליכוד ותיק מירושלים, צועק באושר עילאי והמון התלהבות נגד גדעון סער: "סער אכל אותה אבל זה לא מספיק בשבילו. שאשא שאשא פקה פקה. לא נסכים שהוא יחזור לליכוד לעולם. ביבי הוא המלך, אבו יאיר אנחנו אוהבים אותך". שאול שר ורוקד ושולח נשיקות לפוסטר של המנהיג הנערץ. גם דוד סומך, פעיל ליכוד ותיק, משתתף בהילולה המסורתית שלאחר תוצאות המדגם. "התחושה מצוינת - אווירת ניצחון ואני מאמין כי בתוצאות הסופיות נגיע ל-35 מנדטים. בנט הוא איש ימין והוא צריך להיות איתנו".

6 צפייה בגלריה
איציק זרכא פעיל הליכוד מימין
איציק זרכא פעיל הליכוד מימין
איציק זרכא פעיל הליכוד מימין
(צילום: אסף קמר)
הנאום של נתניהו
(צילום: קנטקט )

6 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
ראש הממשלה ורעייתו
(צילום: AFP)
"בלפור שלנו לעוד עשור או שניים. אלו שנגד ראש הממשלה, תכניסו לראש שלכם - הוא עשה פירורי לחם מגנץ ובתוך תוככם אתם יודעים את האמת - יש לנו מנהיג תותח. כפרה עליך בנימין נתניהו שתמשיך להוביל אותנו", אמר איציק זרקא, אחד מפעילי הליכוד הבולטים.
גם זרקא שמח לאידו של גדעון סער: "הוא היה אצלי באירועים משפחתיים, אמרתי לו להמתין בסבלנות אבל הוא עזב אותנו ועשה עליי סרטון מעליב. גם אם נתניהו יסכים לתת לו לחזור לליכוד - אני לא אסכים לעולם. גדעון סער אכל אותה".
ראש הממשלה נתניהו עלה לבמה עם אשתו שרה, אהובת הקהל, אבל עדכן את הנוכחים שהוא מאפשר לה לרדת מהבמה לנוכח החלמתה מהניתוח שעברה. נתניהו הנערץ נראה זורח ובירך את פעילי הליכוד המשולהבים על הניצחון הגדול. "חזרנו לחיים, חזרנו לחייך בעזרת השם - ובעזרתכם נוסיף לעשות ונוסיף להצליח".