לא רק איומיו של נסראללה והחשש ממלחמה מול ישראל תפסו ביומיים האחרונים את הכותרות באתרים וברשתות החברתיות בלבנון. קמפיין חדש שהושק במדינה קורא להחרים את מותג הקולה "פפסי", אחרי שלוגו החברה על הבקבוקים הוחלף ללוגו המזכיר ללבנונים קצת יותר מדי את דגל ישראל.
זורקים בקבוקי פפסי, ושופכים אותם: סרטוני החרם

1 צפייה בגלריה
בלבנון מחרימים את פפסי בגלל עיצוב פקק חדש
בלבנון מחרימים את פפסי בגלל עיצוב פקק חדש
מימין: הפקק בגרסה הישנה. משמאל: הפקק עם הלוגו החדש ש"מזכיר את דגל ישראל"
עד כה הופיע על הפקק לוגו החברה בצבעי אדום, כחול ולבן, אך בפקק החדש הוא נצבע רק בכחול ולבן, כשבאמצע צורף השם PEPSI - בדיוק במקום שבו ממוקם מגן הדוד בדגל ישראל.
בלבנון נשמעו קולות זועמים בעקבות השינוי הזה, וגולשים ברשתות החברתיות מעלים תמונות וסרטונים נגד החברה. באחד הסרטונים שהופץ בטוויטר ניתן לראות קבוצת אנשים בחוף הים שופכים את תכולת הבקבוקים של פפסי. בסרטון נוסף ניתן לראות את הבקבוקים זרוקים על הרצפה.
חלק מהציוצים קראו להחרים לא רק את פפסי, אלא גם את קוקה קולה, "בגלל תרומת החברות לישראל". אחד הגולשים כתב: "פפסי החליפה את הפקקים לדגל ישראל. בחיים שלי לא ראיתי דבר יותר בזוי מזה. אבל השיא הוא שאנחנו ממשיכים לקנות את הסחורה".
כחלק מקמפיין החרם והניסיון למנוע הפצה של מוצרי פפסי, היום הכריזו במספר עיירות בלבנון על איסור כניסה של רכבי החברה אליהן. הרכב הראשון של פפסי הוחזר היום מאזור אל-קסר שבלבנון והנהג אף התבקש להודיע לחברה לא לשלוח שוב את רכביה למקום. גם לאזורי אל-הרמל, בעלבכ וא-זהראני נאסרה כניסת רכבי החברה. יש לציין כי מדובר באזורים שבהם דווח בעבר על תקיפות ישראליות. ברשתות החברתיות הופץ היום גם סרטון מחסימת משאית של החברה.
סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה אתמול כי עורך דין בשם זיאד ג'עפיל פנה לפרקליטות הכללית במדינה, וביקש לעצור את הפצת הבקבוקים עם הלוגו המסחרי - בגלל הדמיון לכאורה לדגל ישראל. הוא גם קרא לחייב את החברה למשוך את המוצרים שלה מהשווקים, לחקור את נציגי החברה ולהעמיד לדין את האחראים על "הסתה, ניסיונות נורמליזציה והפרת החרם מול האויב הישראלי".