גל שמועות סביב גורלו של איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, שטף היום את הרשת. מדובר באחת הדמויות המשפיעות ביותר באיראן ובחיבורה לציר השיעי באזור.
ביום ראשון דווח בתקשורת הערבית כי קאאני ביקר במשרד חיזבאללה בטהרן, בטקס זיכרון למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שהתקיים יומיים אחרי חיסולו בדאחייה של ביירות. ברשתות הערביות השונות פורסמו סרטונים ותמונות מהביקור, אך לא ניתן לאמת באופן ודאי כי התיעודים שהופצו אכן צולמו ביום ראשון.
2 צפייה בגלריה
איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של איראן, בתיעוד בטהרן במשרד של חיזבאללה
איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של איראן, בתיעוד בטהרן במשרד של חיזבאללה
קאאני (מימין), במשרד של חיזבאללה בטהרן
2 צפייה בגלריה
איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של איראן, בתיעוד בטהרן במשרד של חיזבאללה
איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של איראן, בתיעוד בטהרן במשרד של חיזבאללה
הפעם האחרונה שבה תועד קאאני, כנראה ביום ראשון האחרון
בראש המשרד של חיזבאללה בטהרן עומד עבדאללה ספי א-דין, אחיו של בכיר חיזבאללה האשם ספי א-דין, שגורמי ביטחון ישראלים אמרו היום לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי גם הוא חוסל בתקיפה עוצמתית אחרת בדאחייה. מאז אותה הופעה תקשורתית של קאאני במשרד של חיזבאללה בטהרן, הוא נעלם, כך לפחות לפי פרסומים סעודיים ביממה האחרונה.
חלק מהשמועות טוענות כי נהרג באחת התקיפות בדאחייה. לפי דיווחים אחרים, הנושא מסתורי אפילו יותר. מקורות מסרו לאל-חדת' ואל-ערביה הסעודיים כי קאאני נמצא כעת ב"בידוד", אחרי החיסולים האחרונים שהובילה ישראל מול מנהיגים איראנים בולטים.
לפי אותו דיווח, מ-7 באוקטובר ביקר קאאני כמה פעמים בציר של עיראק-סוריה-לבנון. במהלך ביקוריו הוא נפגש גם עם נסראללה ופואד שוכר, ששניהם חוסלו בביירות. מה שהגביר לפי המקורות את החשד נגדו אפילו יותר, היא העובדה כי היה אמור להשתתף בפגישה של בכירי חיזבאללה שישראל תקפה בדאחייה.
שיגור הטילים מאיראן. קאאני לא הופיע בסרטונים

אותם גורמים טענו כי קאאני הודיע לנוכחים כי יצטרף לפגישה יחד עם ראש המשרד שלו, המכונה איחסאן, אך לאחר מכן התנצל שאינו יכול להגיע. נטען כי ישראל למעשה תקפה את הפגישה ממנה הבריז. לפי חלק מהשמועות, קאאני נחקר בנוגע לחיסול נסראללה.
השמועות כוללות תרחישים אחרים, המאשימים את ראש המשרד שלו, אותו איחסאן, או גורמים אחרים בכוח קודס האיראני. עם זאת, באל-ערביה נכתב כי בתוך חיזבאללה קיים החשד כי קאאני הוא שאחראי לחדירות לארגון.
יש לציין כי מדובר בשמועות בלבד, ללא כל אישור רשמי. מאחורי הרשתות הערביות עומדים אינטרסים שונים של מדינות שונות באזור. עם זאת, קאאני אכן נעדר מאירועים משמעותיים השבוע באיראן. הוא לא הופיע בסרטונים האיראניים על ההכרזה על מתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית נגד ישראל שכונתה "ההבטחה האמיתית 2" ביום שלישי ולא תועד באירועים אחרים כמו נאומו אתמול של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, שהוקדש לפלסטינים וללבנון.