כטב"ם התפוצץ הלילה (בין חמישי לשישי) בלב תל אביב, ברחוב בן יהודה פינת שלום עליכם בתל אביב, סמוך לשגרירות ארצות הברית בעיר. גופת גבר כבן 50 אותרה בבניין סמוך ש"ספג פגיעות", והסברה היא שהוא נהרג כתוצאה מהפיצוץ. לפי המשטרה, 10 נפצעו באורח קל - בהם כמה שנפצעו מרסיסים ואחרים שלקו בחרדה. הם פונו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב.
הדי הפיצוץ נשמעו באזורים רבים במרכז הארץ, בעיקר בגוש דן והשפלה. בצה"ל ובמשטרה בודקים כאמור את האירוע. נבהיר כי לפני הפיצוץ, וגם לאחריו, לא הופעלה התרעה. דובר צה"ל מסר כי "מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. כוחות רבים פועלים כעת במקום. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".
במקביל, דובר הצבא החות'י יחיא סריע אמר כי "בשעות הקרובות נמסור הצהרה על 'מבצע איכותי'", כחצי שעה לאחר מכן - בהודעה נוספת - ציינו כי "המבצע כוון נגד תל אביב, ופרטיו יפורסמו". ברשת "אל ערביה" הסעודית דווח כי החות'ים שיגרו טיל בליסטי וארבעה כטב"מים, וארצות הברית יירטה את הטיל ושלושה מהכטב"מים. הרביעי הוא שפגע בתל אביב. צפו בתיעודים הדרמטיים מהלילה:
רגע הפיצוץ בתל אביב

התיעוד מהפיצוץ ואחריו
(צילום: יואב ואזנה)

6 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
כנראה כנף מהכטב״ם, הלילה
6 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
מאוחר יותר, מסר סריע הצהרה, שבה אמר כי החות'ים הצליחו "לבצע תקיפה איכותית לעבר יפו (תל אביב) באמצעות כטב"ם חדש בשם 'יפו', שהצליח לחדור את מערכות ההגנה של האויב. המכ"מים לא יכולים לגלות אותו". הוא ציין כי "הפעולה הסתיימה בהצלחה. אנחנו נמשיך לתקוף בעומק ישראל בכל החזיתות, כולל מטרות ותשתיות רגישות. אנחנו תומכים בעזה ובכל העולם הערבי, ולא ניתן להמשיך בהרג שמבצעת ישראל עד שתיפסק התוקפנות על עזה". מפקד בכיר במיליציה החות'ית בשם חזאם אל-אסד אמר בריאיון לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי "הכטב"ם שפגע בתל אביב היה מתוצרת מקומית תימנית".
גורם בבית הלבן אמר ל-ynet כי ארה"ב מודעת לתקרית - ועוקבת אחר ההתפתחויות. המשטרה מסרה תחילה כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד המשטרה על שמיעת פיצוץ בבניין בעיר תל אביב. כוחות גדולים של משטרת מחוז תל אביב וחבלני המשטרה הגיעו למקום ומטפלים בזירה".
מפקד המחוז פרץ עמר הגיע לזירה, לאחר שבכבאות דיווחו על רכב בוער ועדכנו כי חבלן הגיע לזירה. "מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יחיאל בוהדנה, קיים הערכת מצב בשטח עם כלל הכוחות. בשלב זה משטרת ישראל וחבלני המשטרה ביחד עם כוחות ההצלה ממשיכים לפעול בזירה".
ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע כי העירייה "עוברת למצב כוננות מוגבר לאור אירוע הכטב"ם הקשה הלילה. המלחמה עדיין כאן, והיא קשה וכואבת. כוחות העירייה הגיעו לנקודה במהרה וטיפלו באירוע, ואנו ערוכים להתפתחויות, אם יהיו. אני קורא לציבור להישמע להנחיות".
דובר מד"א, זכי הלר, אמר כי "צוותים שלנו שהיו מאוד קרובים לזירה הגיעו לשם במהירות. הם הבחינו בסופו של דבר בארבעה פצועים, ששלושה מהם סבלו משברי זכוכיות אחד נוסף סובל מפגיעת הדף. כולם בהכרה מלאה, כולם במצב קל. שלושה פונו לאיכילוב ואחד לוולפסון. בנוסף פיננו ארבעה נפגעי חרדה". לאחר מכן, כאמור נמצאה גם גופת גבר בבניין סמוך לזירת הפיצוץ.
6 צפייה בגלריה
פיצוץ עז נשמע במרכז הארץ. בן יהודה ת"א
פיצוץ עז נשמע במרכז הארץ. בן יהודה ת"א
חלונות התנפצו בעקבות הפיצוץ
6 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הכטב"ם בתל אביב
זירת פגיעת הכטב"ם בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
"בסריקות בזירת האירוע, אותר באחד הבניינים גבר מחוסר הכרה, עם פציעות חודרות, צוות מד"א מדווח על גבר כבן 50 ללא סימני חיים וקובע את מותו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב שמונה נפגעים, בהם ארבעה מרסיסים ומהדף".
פרמדיק מד"א, רועי קליין, וחובשי מד"א, יואל רוזנטל ואשר גריידר, סיפרו כי "הגענו במהירות למקום וראינו המולה והרס כתוצאה מפיצוץ, התחלנו לבצע סריקות והגיעו אלינו ארבעה פצועים, שניים מהם נפצעו בבית, גבר בן 37 ואישה בת 47, ושניים אחרים - צעירה בת 25 וגבר בן 30 - נפצעו כשהיו ברחוב. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות מרסיסים בכתף ובגפיים ואחד סבל מפגיעת הדף, הענקנו להם טיפול ראשוני ופינינו אותם לבית החולים במצב קל. בהמשך הסריקות באחד המבנים אותר גבר כבן 50 מחוסר הכרה, הוא סבל מפציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות , הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".
6 צפייה בגלריה
פיצוץ עז נשמע במרכז הארץ. בן יהודה ת"א
פיצוץ עז נשמע במרכז הארץ. בן יהודה ת"א
זירת הפיצוץ
(צילום: גלעד בסיס)
6 צפייה בגלריה
פיצוץ עז נשמע במרכז הארץ. בן יהודה ת"א
פיצוץ עז נשמע במרכז הארץ. בן יהודה ת"א
(צילום: גלעד בסיס)
תושבים שגרים סמוך למקום הפיצוץ מספרים כי חפצים התנפצו בבתיהם בעקבות ההדף, וכי "הבניין כולו רעד". הפיצוץ נשמע כאמור באופן חזק בערים רבות באזור, בהם ראשון לציון, גבעת שמואל, חולון, רמת גן וגבעתיים.
אהרון סיפר ל-ynet כי "הייתי בחוף עם חברים, שמענו פיצוץ מטורף ולא הבנו מה זה, לא שמענו התרעה או אזעקה. חשבנו שאולי יש אירוע פלילי". יונתן הוסיף: "אני גר כמה בניינים מפה, בערך 30 מטר מכאן. שמעתי פיצוץ מאוד חזק, לא ידעתי להגיד מה זה. חשבתי שאולי איזו משאית התרסקה אבל מהר מאוד התחילו אנשים לצאת החוצה והריח לא משאיר מקום לספק. חשבתי שאולי עבודות הבנייה, אבל עכשיו רואים שיש פגיעות בבניינים".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום