יערי ויגדר, שאשתו ענבר נרצחה בפיגוע הירי ביפו בערב המתקפה האיראנית, סיפר ל-ynet כי "אני לא יודע איפה נמשיך את החיים שלנו - ביפו או בתל אביב. זה תלוי ביכולת שלנו להכיל את האירוע". ענבר נורתה למוות ברכבת הקלה, בעת שגוננה על בנם ארי שהיה במנשא.
7 צפייה בגלריה
ענבר שגב ויגדר ז"ל שנרצחה בפיגוע ביפו ובנה בן ה-9 חודשים
ענבר שגב ויגדר ז"ל שנרצחה בפיגוע ביפו ובנה בן ה-9 חודשים
ענבר וארי במנשא
7 צפייה בגלריה
יערי, בעלה של ענבר שגב ויגדר ז"ל, עוזב את בית החולים והשוטר בעיניים דומעות מחבק אותו
יערי, בעלה של ענבר שגב ויגדר ז"ל, עוזב את בית החולים והשוטר בעיניים דומעות מחבק אותו
יערי ויגדר מקבל את הבשורה בבית החולים וולפסון
"הגעתי לשם והתחלתי להפוך שקיות של זק"א. חיפשתי את ענבר וארי. לא הקשבתי לשוטרים שאמרו לי ללכת למרחב המוגן בגלל הטילים", סיפר. "הגעתי לבית החולים וגם שם הייתי נסער. חיפשתי אותם בטירוף. הסיפור שלנו מאוד מיוחד, אבל אני משמיט את הפרטים כי זה מרגיש לי כבר מוגזם".
הוא תיאר כי לצד הכאוס ארי נמצא בידיים טובות: "הוא עטוף מכל עבר. זו משימת החיים החדשה שלי, לדאוג שלא יחסר לו שום דבר. חום אהבה, טיפולים מהשורה הראשונה והחינוך שענבר רצתה שהוא יקבל. אני נעזר מההורים שלי בימים האלה, אמא שלי מנסה להאכיל את ארי בלילה", סיפר. בנו ארי, בן תשעה חודשים בלבד, עדיין יונק - ועד הפיגוע ישן עם אמו בלינה משותפת.
"אני מרגיש שהוא מצליח להסתגל. שמתי את המיטה שלי ליד המיטה שלהם בשביל לקום בלילה, בשביל לשמוע את ארי. כשהוא התעורר אני האכלתי אותו והוא לא ממש רצה. ראיתי שהוא לא נרדם אז הרמתי אותו ושמתי אותו איתי, על מזרן ברצפה. ככה ישנו. הוא היה מתעורר כמה פעמים בלילה, אבל היום הוא התעורר רק בחמש וחצי בבוקר".
7 צפייה בגלריה
טרנד לזכרה של ענבר שגב ויגדר שנרצחה בפיגוע ביפו
טרנד לזכרה של ענבר שגב ויגדר שנרצחה בפיגוע ביפו
הטרנד לזכרה של ענבר שגב ויגדר. הורים עם תינוקות במנשא
לאור זאת, נשים רבות מרחבי הארץ תרמו ליערי וארי חלב אם. "הוא התחיל גן בספטמבר וענבר שאבה לו. הוא התחיל לאכול מוצקים, אבל חלב שתה רק שאוב שלה. הלילות גם היו כולם של ענבר, היא הייתה מרדימה אותו בהנקה. הייתי רואה אותם רדומים ביחד. בלילה הוא חיפש אותה. אני מרגיש שחלב האם עטף אותו ונתן לו נחמה. יש לנו המון אספקה במקפיא וגם בבנק החלב. אנחנו מאוד עטופים. אני מגיב לנשים שמפרסמות את הפוסטים שזה כבר לא רלוונטי.
"זה לא היה לי כל כך ברור שאנשים יתגייסו כדי לעזור לנו, אבל קורה פה דבר מדהים. אנשים מתאחדים למטרה משותפת. יש פה טרגדיה אישית שלנו שקיבלה אש לאומית. כל אדם מרגיש חלק מהכאב הזה. אני מודה לכל אמא ששמעה על הסיפור שלנו והציעה לתת את הדבר הכי אינטימי בינה לבין התינוק שלה. הנתינה עוטפת אותנו, היא כל כך מסמלת את ענבר שלי, אמר.
עם זאת, הוא הסביר כי עדיין לא יודע מתי ישתמש בחלב שנתרם. "ההנקה, מעבר לערכים התזונתיים, הוא הקשר האישי והעמוק ביניהם. היום זה פחות רלוונטי. אנחנו צריכים להבין איך אנחנו עושים את המעבר כי התקופה הזו תהיה רוויה בשינויים". על השבעה, שלא מתקיימת בגלל החג, סיפר: "היא מתבטלת אחרי החג ואנחנו נעשה כמה ימי אבל. סגרנו מקום בעדנה, ברחוב דרך שלמה 6 בתל אביב. נארח את כל מי שמרגיש שהוא רוצה לבוא להזדהות. אני מאמין שכל בן אדם שמרגיש חלק יבוא".
במקביל, כוכבת רשת בשם מעין שטרודל יצרה קמפיין במסגרתו קרוב לששת אלפים נשים גברים הצטלמו עם התינוקות שלהם במנשא. כך גם מאיה ורטהיימר, טליה סול, דניאל גל ומני מלכה העלו תמונה לזכרה של ענבר. "מאז שארי נולד הוא במנשא", סיפר יערי. "ענבר הייתה מאוד שמחה לראות את הקמפיין הזה. היא הייתה רוצה שהוא יחזק את הקשר בין אימהות לתינוק שלהן".
בנוסף, החברים של ענבר ויערי יצאו בקמפיין למימון המונים לגיוס תרומות. "ארי הקטן איבד את אמו ענבר שנרצחה בפיגוע הנוראי ביפו. בגיל 9 חודשים הוא צריך ללמוד לחיות בלי אמא, ואנחנו רוצים להבטיח שהחיים שלו יהיו טובים ויציבים עד כמה שאפשר", נכתב בדף הקמפיין. לתרומות לחצו כאן.