"אנשים היו מכוסים בדם": אלכס קרופורד, כתבת הרשת הבריטית "סקיי ניוז", הייתה בהלוויה של ארבעה שנהרגו אתמול (שלישי) בשורת פיצוצי הביפרים בלבנון, וחזתה בפיצוצי מכשירי הקשר של פעילים נוספים. "שמענו פיצוץ קטן", היא אמרה. צפו בתיעוד שלה מזירת הפיצוץ בהלוויה, כשאנשי חיזבאללה לצדה.

פיצוץ מכשירי קשר בזמן הלוויה בדאחייה

2 צפייה בגלריה
פיצוץ מכשירי קשר בהלוויה בדאחייה לבנון
פיצוץ מכשירי קשר בהלוויה בדאחייה לבנון
הפיצוץ בהלוויה
לדבריה, "יצאנו כדי לאתר את מקום הרעש ואנשים רצו. הם היו מכוסים בדם. היה דם במכונית. אדם אחר ברח בריצה והיה בלחץ. הוא אמר כי ווקי-טוקי התפוצץ. אז אנשי חיזבאללה אספו את המכשירים והוציאו מהם את הבטריות. הצלם שלנו הוקף על-ידי גורמי חיזבאללה כועסים, שדרשו ממנו להפסיק לצלם.
"הלוויה נמשכת", סיפרה קרופורד, שציינה ברשת החברתית X כי הגיעה להלווייתם של "ילד קטן, חובש ושני 'לוחמי' חיזבאללה". בעדותה סיפרה כי יש נוכחות צבאית רבה באזור, "אנשים לחוצים. חיזבאללה זועם. תושבים כאן בלבנון כועסים".
ברשת החברתית היא הוסיפה: "ראינו בריכות דם. היו שברים על הרצפה. עדי ראייה סיפרו כי מכשיר של 'לוחם' חיזבאללה התפוצץ. קיבלנו דיווחים על פיצוצים בעוד מקומות בלבנון ושני כטב"מים מרחפים כעת מעל הלוויות".
2 צפייה בגלריה
 פיצוצים של מכשירי קשר בביירות
 פיצוצים של מכשירי קשר בביירות
רכב עולה באש בביירות
אחר הצהריים הגיעו דיווחים חדשים על מכשירי קשר שהתפוצצו בכמה אזורים בביירות ובדרום לבנון, יממה לאחר מתקפת פיצוצי הביפרים. לפי הדיווחים, הפיצוצים אירעו בין היתר בדאחייה בביירות, בצידון, באל-עאזיה וא-סרפנד שבדרום לבנון וגם בבעלבכ. בלבנון דיווחו גם על פיצוצים בבתים רבים, וגם בכלי רכב.
באל-ג'זירה דווח כי המכשירים שהתפוצצו הם מסוג icom f82. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מכשירי הקשר שהתפוצצו הם מכשירי קשר ידניים ושונים מהביפרים שהתפוצצו אתמול. לדבריו, הם נרכשו על-ידי חיזבאללה לפני חמישה חודשים - בערך באותו הזמן שבו נקנו הביפרים.