הממונה על נושא החטופים והנעדרים תת אלוף (במיל') גל הירש התייחס אמש (שבת) לסוגיה בתדרוך ראשון: "אנחנו נמצאים כבר מספר ימים אל תוך המלחמה והמטה שנקרא הממונה על החטופים והנעדרים הולך ומתחזק. מיטב האנשים עובדים מסביב לשעון במאמץ לגבש תמונת מצב עדכנית במהירות. תפקידנו הוא לאתר את כולם, לזהות את כל החללים ולהביא הבשורה הקשה אל המשפחות. זהו מאמץ קשה כי הקרב עודו מתנהל וכי ספגנו אבדות כבדות מאוד במרחב גדול ולאורך זמן.
"אנחנו מגבשים את תמונת המצב גם לגבי החטופים שנמצאים בידי האויב. נכון לעכשיו הוצאנו הודעות ל-126 משפחות שיש לנו מידע כלשהוא לגבי יקיריהן. מטבע הדברים לא אוכל להרחיב על הפעולות לאיתורם. רק אציין שמתקיים מאמץ מודיעיני ומבצעי כל הזמן. אנחנו משתדלים להיות מקצועיים מאוד, רגישים מאוד ומדויקים מאוד. חשוב לנו להימנע מטעויות. אנחנו לא רוצים חלילה להביא בשורות שגויות למשפחות.
1 צפייה בגלריה
הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום (ה') עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן
הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום (ה') עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן
הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש בפגישתו עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן
(צילום: חיים צח / לע"מ)
"אנשים מוכשרים מכל רחבי הארץ נרתמו לסייע למטה שלנו. המטרה שלנו היא להיות כתובת לכל הנעדרים ובני משפחותיהם. אנחנו יודעים שאי אפשר להקל על הייסורים הנוראיים של משפחה שנמצאת באי ודאות אבל אנחנו משתדלים להשתפר כל הזמן. הקמנו את חדר המלחמה ופועלים בו עשרות קצינים בדרגות רס"ן וסא"ל, שעברו הכשרה באופן מהיר והודרכו על ידי מי שמופקדת על סוגיית הקשר עם המשפחות אל"מ ורדה פומרנץ.
"במקביל אנחנו מפעילים צוות שפותר בעיות למשפחות הנעדרים. יש כוח בראשות אלוף במיל. מאיר כליפי שיוצא אל הבתים של משפחות הנעדרים והחטופים. כבר הגענו לעשרות ונגיע לכולם בימים הקרובים. אני מבין לליבם והייתי רוצה לחבק כל אחד באופן אישי.
"אנחנו מקימים גם מרכז סיוע למשפחות במגדל הכשרת היישוב בבני ברק. המטרה היא ליצור שם ממשק ישיר שיאפשר לסייע לכל המשפחות במקום אחד. אנו נערכים לכך שזה ייקח זמן.
"במקביל, קיימתי חיתוך מצב מול פורום המנכ"לים של משרדי הממשלה ואנחנו עתידים לגבש חבילת סיוע למשפחות הנעדרים והחטופים באופן שיקל במשהו על מה שעובר עליהן. המלחמה רק בתחילתה, אנו נערכים לכך ואנו מתכוונים לבנות מנגנון שבעתיד יהיה חלק ממערך החירום של מדינת ישראל, גם לשנים הבאות בתקווה שלא נצטרך להשתמש בו".
הירש גם התייחס לעובדה שנתניהו טרם נפגש עם המשפחות: "אני פוגש את רה"מ מספר פעמים ביממה. אני יודע שבכוונת ראש הממשלה לפגוש משפחות. הוא מאוד רוצה לעשות את זה. הוא דיבר איתי על הדברים האלה באופן אישי ואדאג להכניס את הדברים ללוח הזמנים העמוס".