כלי תקשורת בלבנון דיווחו אמש (שני) על "סדרת תקיפות" באזור א-נבי שית בבעלבכ שבעומק המדינה, כ-80 ק"מ ממטולה. יעדי התקיפה היו אמצעי לחימה של חיזבאללה, בעיקר רקטות וכטב"מים, חלקם מתחת לקרקע.
מוקדם יותר אמרו שני מקורות ביטחוניים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס כי יעד התקיפה היה מחסן תחמושת של ארגון הטרור. מקורות ביטחוניים לבנונים מסרו לערוץ "אל-ערבי" הקטארי כי חמישה טילים נורו ממטוסי קרב ישראליים לעבר כמה מטרות באזור.
התקיפות באזור א-נבי שית בבעלבכ, אמש

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות בלבנון כי אדם אחד נהרג בתקיפת כלי רכב על ידי כטב"ם באזור צור. ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית הוסיפו כי "לפחות אדם אחד נהרג".
בינתיים, צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שלשום מבנים צבאיים של חיזבאללה בעייתא א-שעב, בית ליף וחולא שבדרום לבנון.
3 צפייה בגלריה
תקיפות באזור א-נבי שית בעלבכ בלבנון
תקיפות באזור א-נבי שית בעלבכ בלבנון
התקיפות בעומק לבנון, אמש
אתמול בבוקר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב וחנין. מוקדם יותר תקף כאמור כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים של ארגון הטרור השיעי במרחב חולא, ולפחות שני פעילי חיזבאללה חוסלו. כמו כן הותקף משגר בעייתא א-שעב.
במסגרת יום הלחימה המתוח אתמול, רב-נגד מחמוד עמרייה, גשש בעוצבת ברעם (300) בחיל הגנת הגבולות מהיישוב איבטין, נהרג מפגיעת כטב"ם באזור יערה. לצידו נפצעו קצין לוחם באורח קשה ושלושה חיילים באורח קל.
ביום שבת האחרון פרסם חיזבאללה סרטון הפחדה ממתקן תת-קרקעי המכונה "עמאד 4". ברקע נשמעו איומים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לגבי יכולות ארגון הטרור, ובסרטון נחשפו מנהרות ענק של חיזבאללה, מצוידות במחשבים, תאורה, בגודל ועומק המאפשרים מעבר משאיות בקלות וכמובן גם אופנועים.
בלילה שבין שישי לשבת תקף צה"ל מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה באזור נבטיה. חיזבאללה הגיב על התקיפה שבה נהרגו 10 בני אדם, בהם לפי הדיווחים גם ילדים, בירי 55 רקטות לגליל - שהגיעו עד לצפת והסביבה. יותר מ-10 מוקדי שריפות פרצו בשטחים פתוחים וחקלאיים.
פורסם לראשונה: 21:26, 19.08.24