2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד. התעלם מפניות העובדים?
(צילום: Stuart Mitchell)
ועד העובדים של משרד החוץ טוען שהשר יאיר לפיד והנהלת המשרד מתעלמים מפניות העובדים – והודיע על החרפה דרמטית של העיצומים. החל מאתמול (א') הפסיקו עובדי המשרד לטפל ברישום הנולדים בשגרירויות ארה"ב, בוגוטה וטביליסי - הערים המרכזיות שבהן מתבצעת פעילות הפונדקאות. במקביל, במסגרת החרפת העיצומים צפויים שיבושים קשים בכל הקשור לעובדי ענף הסיעוד והחקלאות, בשל הפסקת הטיפול באשרות העבודה בנציגויות ישראל במנילה, הודו וקטמנדו.
בהודעה מיוחדת לעובדים הובהר כי צפויים שיבושים נוספים גם בשירותי המשרד האחרים, וכי ברקע סכסוך העבודה יימסר המידע לציבור ישירות באמצעות הוועד. בנוסף, צפויים שיבושים גם בשירות "החלון הקונסולרי" במשרד החוץ בירושלים, ובימים הקרובים יודיע הוועד על צעדים נוספים. כזכור, בימים האחרונים ביקשו עובדי המשרד מההנהלה לפתוח במו"מ ישיר עמם, אך כל פניות הוועד להנהלה הושבו ריקם.
2 צפייה בגלריה
עובדי משרד החוץ הפיקו סדרת רשת סאטירית על שר החוץ יאיר לפיד
עובדי משרד החוץ הפיקו סדרת רשת סאטירית על שר החוץ יאיר לפיד
עקב העיצומים - פגיעה בשירותי הפונדקאות ומתן אשרות לעובדים זרים
(צילום: ועד משרד החוץ)
העובדים במשרד נמצאים בסכסוך עבודה חריף מזה חודשים, והם מלינים תקופה ארוכה על פגיעה קשה בשכרם ותנאי העסקתם. המחלוקת בין שני הגורמים נובעת בין היתר בשל העסקתם בכוננויות ושעות נוספות ללא תשלום, ועקב העסקת עובדים ותיקים בשכר שאינו הולם את תנאי ההעסקה. כמו כן, הם מעידים על פגיעה בעובדים המשרתים בחו"ל בכל הדרגים והמגזרים, וגזירות רבות נוספות שהוטלו עליהם בשנים האחרונות.
מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "ההתעלמות מפניותינו החוזרות ונשנות למשא ומתן לא מותירה לנו כל ברירה אלא לנקוט בעיצומים. האחריות לפגיעה באזרחי ישראל רובצת על כתפי מי שבחרו להתעלם מדרישה מוצדקת, לאפשר לעובדי משרד החוץ לבצע את מלאכתם בתנאי העסקה הוגנים וראויים. כלל העדכונים אודות הצעדים הארגוניים יהיו נגישים לציבור בהודעות הוועד לתקשורת ובעדכונים בחשבונות הוועד ברשתות החברתיות".