3 צפייה בגלריה
אלמונים ירו לעבר בית קפה ברהט
אלמונים ירו לעבר בית קפה ברהט
בית הקפה ברהט
חמישה בני אדם נפצעו אמש (שישי) בירי לעבר בית קפה בעיר רהט. האירוע מגיע יומיים בלבד לאחר ירי לעבר בית קפה אחר. במד"א מסרו כי מצבם של שניים מהפצועים מוגדר קשה, ושל השלושה האחרים בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הפצועים, כולם בשנות ה-20 לחייהם, לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
במשטרה מסרו כי הירי בוצע לעבר בית קפה-נרגילה בשכונה 34 ברהט. כוחות המשטרה שהוזעקו למקום, נמסר, "פועלים להשבת הסדר תוך שהם מותקפים באבנים".
3 צפייה בגלריה
אלמונים ירו לעבר בית קפה ברהט
אלמונים ירו לעבר בית קפה ברהט
הזירה ברהט
הירי מגיע כאמור אחרי שבלילה שבין רביעי לחמישי נפתחה אש לעבר בית קפה אחר ברהט, סניף של "קפה קפה". בזמן הירי שהו במקום עשרות לקוחות. אז לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למקום. שעות אחדות לאחר מכן עצרה המשטרה חשוד במעורבות בתקרית, תושב העיר בן 25.
אותו ירי בוצע לפי החשד על רקע התנגדות מקומית להעסקת מלצריות במקום עד שעה מאוחרת. לפני הירי ההוא הופצה הודעה אנונימית ברשתות החברתיות שבה נכתב: "בכל רהט, נשים וגברים עובדים עד שעה 01:00 בלילה. העולם שכח שאנו עם הנביא מוחמד. עם שחושב על כסף ואין לו חום ויושר, איך הוא מקבל את אשתו ואחותו מנקות שולחן שלצידו יש אנשים?".
3 צפייה בגלריה
אלמונים ירו לעבר בית קפה ברהט
אלמונים ירו לעבר בית קפה ברהט
הנזקים בבית הקפה
ראש העיר, פאיז אבו סהיבאן, אמר כי הוא מגנה בחריפות את הירי לעבר "קפה קפה": "זה מעשה נפשע. זה לא נגד 'קפה קפה' אלא נגד השירות של המקום, שמעסיק מלצריות בדואיות". לדבריו, "טוענים שזה משהו נגד המסורת שלנו, אבל כל אחד שיחיה באמונתו וכל אחד והפרנסה שלו. אנחנו נמשיך ונעסיק את הבנות שלנו כי זו פרנסה ואין פה משהו חריג. אנחנו סומכים על משטרת ישראל שתגיע כמה שיותר מהר לעבריינים".
במקרה הנוכחי, יש להדגיש, הרקע כנראה שונה ולא קשור לאותה התנגדות להעסקת נשים בשעות מאוחרות. הרקע, לפי החשד, הינו פלילי. בתוך כך, צעיר בן 28 נפצע אמש באורח קשה מירי בכפר ג'יש (גוש חלב) שבגליל העליון. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים זיו בצפת.