2 צפייה בגלריה
רענן גיסין
רענן גיסין
אלוף-משנה ד"ר רענן גיסין
(צילום: קובי קואנקס)
ד"ר רענן גיסין הלך הלילה (בין ראשון לשני) לעולמו בגיל 74. גיסין היה יועצו הבכיר של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ועסק כל חייו בהסברה ישראלית. הוא החל את שירותו הצבאי בנח"ל ולאחר פרישתו הראשונה מצה"ל למד מדעי המדינה באוניברסיטה העברית. הוא הותיר אחריו את אשתו ענת, שני בנים מנישואים קודמים, ארבעה נכדים ואח.
הוא נולד וחונך בקיבוץ הסוללים בגליל התחתון, והיה בן לאחת המשפחות המייסדות של העיר ראשון לציון. במלחמת יום הכיפורים שכל את אחיו, סמל איתן גיסין ששירת כלוחם בסיירת חטיבת 7 של חיל השריון. לאחר שירותו בנח"ל עבר לחיל האוויר, שם שירת כקצין נ"מ במערך ההגנה האווירית. במסגרת לימודיו באוניברסיטה העברית נסע לארצות הברית, שם השלים תואר דוקטור במדעי המדינה ובמנהל ציבורי.
2 צפייה בגלריה
רענן גיסין
רענן גיסין
"פטריוט ישראלי". גיסין
(צילום: קובי קואנקס)
ב-1979 שב גיסין לישראל ושימש כיועץ אסטרטגי בחטיבת התכנון בצה"ל. לאחר מכן מונה לאחראי לתקשורת חוץ בדובר צה"ל, ובהמשך הפך לסגנו של הדובר נחמן שי - במהלך מלחמת המפרץ הראשונה. בשנת 1993 השתחרר מצה"ל בפעם השנייה ומונה לתפקיד הדובר של אריאל שרון, שהיה אז השר לתשתיות לאומיות.
כששרון נבחר לכהן כראש ממשלה המשיך גיסין בתפקידו, ומאוחר יותר מונה ליועצו הקרוב והיה אחראי לתקשורת הזרה במשרד ראש הממשלה. הוא כיהן בתפקיד המאתגר בתקופת ההתנתקות, אותה הסביר באמצעי התקשורת הבינלאומיים. לאחר פרישתו מהתפקיד באופן רשמי המשיך לעסוק בהסברה בנושאי ביטחון ואסטרטגיה. הוא עבד מול עיתונאים זרים ומול הקהילה הבינלאומית.
במשך שנים ארוכות גייס כספים ותרומות עבור ארגונים גדולים ונחשבים בעולם היהודי, בהם קרן קיימת לישראל והסוכנות היהודית. הוא הכשיר דיפלומטים, מנהלים ומנהיגות צעירה בתחום הדוברות והתקשורת.
השר לשעבר נחמן שי ספד לו: "רענן היה פטריוט ישראלי. הוא הגן על ישראל ושמר עליה בחזית הדיפלומטיה הציבורית. הוא היה מומחה ולא עשה עבודה סתם, את כל תפקידיו עשה באהבה גדולה. עבורו זה לא היה עוד תפקיד, אלא שליחות. הוא היה רהוט, מסבירן מעולה ונדיר עם אנגלית מצוינת. כתבים זרים העריכו אותו והוא ידע להכניס את האישיות והתוכן ואת ההתרגשות האותנטית שלו ביחס לאהבתו לצה"ל ולמדינה".