ח"כ עידית סילמן בהרמת הכוסית של ראש מועצת שומרון
(צילום: ניר דבוש)

אל אירוע הרמת הכוסית בביתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהתרחש אתמול (רביעי) לכבוד חג הפסח, הגיעה אורחת מיוחדת - חברת הכנסת עידית סילמן מימינה. מאז פרישתה מהקואליציה במכתב פומבי לפני כשבועיים, היא מנסה להתקרב לשורה של גורמים שתקפו אותה בעת שהייתה חברת קואליציה.
סילמן אף השתתפה ביום שלישי בצעדת חומש, לצד בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ממפלגת הציונות הדתית, במסגרתה עלו אלפי בני אדם עלו למאחז הבלתי חוקי בדרישה מהממשלה "להסיר את המצור" עליו ולאשר את הישיבה שנמצאת בו. סילמן אמרה בצעדה: "זה מרגש להיות כאן. אני רוצה להגיד לכל המורים והרבנים וההורים, יש משהו גדול יותר, והביטחון שלנו הוא בבורא עולם. ירושת הארץ היא רק בזכות התורה הקדושה".
4 צפייה בגלריה
ח"כ עידית סילמן ביקרה בשומרון
ח"כ עידית סילמן ביקרה בשומרון
סילמן בהרמת הכוסית. "יש לנו מחויבות כלפי ההתיישבות"
(צילום: ניר דבוש)
4 צפייה בגלריה
צעדה לזכר יהודה דימנטמן
צעדה לזכר יהודה דימנטמן
סילמן בצעדת חומש, לצד בן גביר וסמוטריץ'.
(צילום: מועצה איזורית שומרון)
בהרמת הכוסית, סילמן התייחסה לפרישתה מהקואליציה, ואמרה: "אני מאמינה שזאת התחלה של עשיה טובה ונהדרת להתיישבות, ויש לנו מחויבות כלפי ההתיישבות. הראייה לגבי השיבה אל הארץ וירושת הארץ, צריכה להיות ראיה לאומית של כולם, של כלל עם ישראל".
כזכור, הפרישה של סילמן התרחשה על רקע פרשת החמץ בבתי החולים. שלושה ימים לפני הודעת הפרישה, סילמן התייחסה בדיון בוועדת הבריאות בראשה היא עומדת להנחיה של שר הבריאות ניצן הורוביץ לבתי החולים לכבד את פסיקת בג"ץ ולאפשר הכנסת חמץ בפסח. בדיון אז אמרה סילמן: "שר בתוך קואליציה כמו שלנו לצערי אומר להכניס חמץ. מעבר לכך שזו פגיעה אישית וזלזול בחברים בקואליציה, זה זלזול בכמעט 70% מהציבור בישראל, ברשות אותה ממשלת אחדות והתחשבות".
גם על פרשת החמץ סילמן דיברה בהרמת הכוסית. "הזהות היהודית זה לא רק עניין של דת. ערך הרעות והאחדות מחזיק אותנו ביחד, בטח בתוך עולם הבריאות שאני באה מתוכו. לפגוע בערכי הרעות האלה זה לא דבר של מה בכך, ואותו ערך של זהות יהודית צריך להישמר על אחת כמה וכמה במקומות האלה", אמרה.
4 צפייה בגלריה
סילמן והורוביץ. "ערך הזהות היהודית צריך להישמר בעולם הבריאות"
סילמן והורוביץ. "ערך הזהות היהודית צריך להישמר בעולם הבריאות"
סילמן והורוביץ. "ערך הזהות היהודית צריך להישמר בעולם הבריאות"
(צילום: יואב דודקביץ')
נושא נוסף שחשוב מאוד לימין ולמתנחלים הוא הקמתו מחדש של מאחז אביתר, שפונה ביוני האחרון לאחר שהושגה פשרה בין הממשלה ליושבי המאחז, לפיו המשפחות יעזבו את המקום, אבל תישאר נציגות של המתנחלים ומעמד הקרקע ייבחן. היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט כבר אישר את המתווה להקמת המאחז, לאחר שבדיקת הסקר לקרקע שעליה יושב המאחז גילתה כי כ-60 דונמים מהשטח הם אדמות מדינה שניתן להקים עליהן יישוב.
אחרי שנפגשה בבוקר עם שר הביטחון בני גנץ שאמור לקבל החלטה בעניין עתיד המאחז, אמרה סילמן בהרמת הכוסית בערב כי עדיין יש מחויבות למתווה אביתר. יחד עם זאת היא ציינה: "אני בדאגה מאוד גדולה. אני חושבת שחייבים לקיים את המתווה כמה שיותר מהר בשביל להציל את ההתיישבות".
4 צפייה בגלריה
2 הפגנות דו צדדיות בצומת תפוח - הקמת מאחז באביתר
2 הפגנות דו צדדיות בצומת תפוח - הקמת מאחז באביתר
הפגנה למען מאחז אביתר. "חייבים לקיים את המתווה כמה שיותר מהר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יוסי דגן הודה להנהגות יישובי השומרון שהגיעו להרמת הכוסית על פעילותם, ואמר: "יש לנו משימה אחת ששמנו לעצמו – להגיע למיליון יהודים בשומרון. אנחנו מתמודדים מול טרור, ומול קמפיינים של הכפשות ודה-לגיטימציה". דגן, שמרבה לתקוף את הממשלה הנוכחית, אמר על המצב הפוליטי כי "הממשלה הזאת לא טובה להתיישבות ואנחנו מקווים שתהיה לנו ממשלה טובה יותר, ממשלה לאומית מלאה שההתיישבות תחזור להיות בראש סדר העדיפויות שלה. מגיעות לח"כ עידית סילמן הרבה תודה והערכה על כך שהתחילה בתהליך משמעותי וחשוב מאוד".