הורוביץ: "לחתור לסיום המבצע"
(צילום: גיל יוחנן, סטס קופולו)

שר הבריאות ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, התייחס להתפתחות מבצע "עלות השחר", שנכנס ליומו השלישי ואמר כי "אני חושב שצריך לחתור כמה שיותר מהר לסיום המערכה הזו". הורוביץ, שהשתתף בדיון הקבינט אמש (שבת) בקריה הסביר בריאיון לאולפן ynet: "המבצע זה היה פעולה יזומה של ישראל לפגוע במטרות מסוימות - ואני חושב שזה נעשה. משזה נעשה צריך לחתור לסיים את העניין פשוט כדי למנוע נזקים ונפגעים נוספים".

מבצע "עלות השחר" - כתבות נוספות

לדבריו, "אני חושב שזה הרגע, גם בעזרת גורמים בינלאומיים שנמצאים בתמונה, לחתור לסיום ולהפסיק את האש". הוא טען כי סיום המבצע כעת "ייתן את היתרונות שרצינו להשיג בפעולה הזו ולסיים בנקודה הזו. אני מקווה שכך באמת יקרה בזמן הקרוב מאוד".
4 צפייה בגלריה
פצועים בג'באליה בעקבות ירי כושל של רקטה ברצות עזה
פצועים בג'באליה בעקבות ירי כושל של רקטה ברצות עזה
"רצינו להשיג מטרות מסוימות - ואני חושב שזה נעשה". הורוביץ קורא להפסקת אש
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ עם רוג'ה חטב, מצביעים על רסיס של רקטה שנורתה ב-2021 לעבר אשקלון
ניצן הורוביץ עם רוג'ה חטב, מצביעים על רסיס של רקטה שנורתה ב-2021 לעבר אשקלון
הורוביץ באשקלון, היום
(צילום: גיל יוחנן)
את הריאיון ערך לאחר ביקור בבית החולים ברזילי באשקלון: "עד עכשיו, תודה לאל, היו מעט נפגעים וטוב שכך, נפגעים קל בלבד וטוב שכך". הורוביץ המשיך: "צריך להתמקד בעיקר, להוריד את האיום הזה מצד הג'יהאד האיסלאמי ולחתור עכשיו לסיום המבצע כדי למנוע נפגעים נוספים, כמובן קודם כל בצד שלנו אבל גם בצד שלהם אין שום סיבה שאזרחים ואנשים בלתי-מעורבים ייפגעו, בדרך כזאת או אחרת".
הוא התייחס לשנה השקטה יחסית בדרום טרם המבצע: "זה אחד ההישגים לדעתי הכי גדולים של הממשלה הזאת, שנה שקטה סביב עזה, תושבי העוטף זכו כאן לשקט נדיר, יותר משנה. אני חושב שניהלנו מדיניות מאוד חכמה בשנה האחרונה, אני רוצה שזה יחזור לשם. מדיניות של 'מקלות וגזרים' סביב הרצועה, זה הוכיח את עצמו, הייתה שנה של שקט, אולי שנה הכי שקטה ברצועה זה עשרים שנה".
4 צפייה בגלריה
התכנסות הקבינט המדיני בטחוני
התכנסות הקבינט המדיני בטחוני
התכנסות הקבינט המדיני-ביטחוני
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"עולה באופן מוצהר להר הבית כדי לחולל פרובוקציה". הורוביץ נגד בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ')
הורוביץ הביע אתמול בקבינט את התנגדותו לאפשר את עליית חבר הכנסת איתמר בן גביר להר הבית, הבוקר לאחר עלייתו הוא אמר: "אני טוען שעלייה להר הבית ביום הזה, כשאנחנו בעיצומה של האש כאן בדרום, זה דבר מיותר ומסוכן. הכוונה של אנשים כמו בן גביר כשהם עולים למקום הזה זה ממש באופן מוצהר לחולל פרובוקציה, להצית אש, וזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים ביום הזה".
הוא גם יצא נגד חבר הכנסת אחמד טיבי, שטען אתמול בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי ילדים נהרגו מאש צה"ל בג'באליה - ולאחר מכן התברר כי הם נהרגו משיגור כושל של הג'יהאד לשטח ישראל: "זה עניין אנושי בסיסי, מצער מאוד וקשה לשמוע על כל נפגע, בטח בצד שלנו, גם בצד שלהם, בסוף זה חיי אדם, וצריך לצמצם כמה שיותר. כמובן שאין שום צורך ללבות את זה יתר על המידה, להפיץ שמועות ולהפיץ דברים שאינם נכונים".