איש שירות מכס של הרשות הפלסטינית נהרג הלילה (בין שלישי לרביעי) במהלך היתקלות עם כוחות צה״ל שהיו בפעילות מבצעית בעיירה הפלסטינית טובאס שבשומרון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי נסיבות האירוע מתוחקרות. באותה פעילות נעצרו שני מחבלים ולוחם נפצע באורח קל.
תיעוד הירי באיש המכס הפלסטיני

"במהלך הפעילות הכוחות נתקלו בחמושים. פלסטיני חמוש ששימש כאיש שירות מכס של הרשות הפלסטינית נהרג במהלך ההיתקלות, נסיבות האירוע מתוחקרות", מסר צה״ל.
הודעת דובר צה"ל מגיעה אחרי שהבוקר סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי שוטר פלסטיני נהרג בפעילות צה"ל בעיירה טובאס. לפי הדיווח, ההרוג הוא עבד אל-סרחאן ממחנה הפליטים בלאטה, איש משטרת המכס הפלסטינית. כמו כן, דווח כי אדם נוסף נפצע באורח בינוני באירוע, והוא פונה לבית החולים.
3 צפייה בגלריה
עבד אל-סרחאן
עבד אל-סרחאן
עבד אל-סרחאן, איש המכס שנהרג
בפעילות נוספת הלילה, לוחמי הימ"מ והשב"כ עצרו חמישה מחבלים סמוך לטול כרם, בהם שני חשודים בביצוע פיגוע המטען סמוך לחרמש שבשומרון בשבוע שעבר, שבו נפצעו באורח קל ארבעה בני אדם. כך מסרו שב"כ, צה"ל והמשטרה בהודעה משותפת.
אחד המחבלים שנעצר היה יעד של שב"כ בעקבות מעורבותו בפיגוע המטען בחרמש. במהלך ניסיון מעצרו הוא סיכן את הכוחות, נורה על-ידי לוחמי ימ"מ ונעצר על-ידם. כתוצאה מהירי התפתחה לחימה במקום ושלושה נוספים נעצרו. הוא פונה על אלונקה על גבי רכבם של הלוחמים והועבר לכוח צה"ל ששוהה בסמוך כדי להעבירו בהמשך לקבלת טיפול ולהמשך חקירת שב"כ.
"בפעילות משותפת של שב״כ, ימ״מ וצה״ל, הכוחות עצרו הלילה שני תושבי כפר צידא החשודים בביצוע פיגוע מטען בשטח סמוך ליישוב חרמש. מעצרם בוצע לאחר שהתקבל מידע בחקירת שב"כ של מעמר עופי, תושב טול כרם, שנעצר לאחרונה בקלקיליה בחשד למעורבות בפיגוע", נמסר בהודעה.
(צילום: ירון ברנר)

חילופי האש בטול כרם, הלילה

עוד נמסר כי "שלושה מחבלים נוספים נעצרו בפעילות, זאת לאחר שלוחמי הימ"מ פגעו בירי באחד מהחשודים בפיגוע המטען במהלך לחימה במקום. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול פעילי טרור הפועלים נגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל".
בפיגוע המטען סמוך לחרמש בשבוע שעבר נפצעו כאמור ארבעה בני אדם באורח קל, בהם שני לוחמי צה"ל בחופשה, אישה כבת 22 ותינוק כבן שנה וחצי. כוחות צה"ל ואנשי רפואה הגיעו למקום והפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה, לאחר שהגיעו למוצב ריחן. תחקיר ראשוני של האירוע העלה בתחילה כי ברכב היו רק שלושה נוסעים, והמטען הופעל לאחר שאחד מהם יצא מהרכב כדי לפתוח שער באזור היישוב.
הפעילות הלילה בטול כרם התרחשה שעות לאחר שכוחות צה"ל עזבו את העיר, שם פעלו במבצע שבו חוסלו ראש הזרוע הצבאית של חמאס בעיר, אשרף נאפע, ופעיל בגדודי חללי אל-אקצא בעיר, מוחמד אבו עבדו. בפעילות השתתפו כוחות מסיירת חרוב, דובדבן ויחידה 636, לצד כוחות מג"ב ושב"כ.
3 צפייה בגלריה
רכב אזרחי ישראלי ש נפגע כתוצאה מפיצוץ באזור חרמש
רכב אזרחי ישראלי ש נפגע כתוצאה מפיצוץ באזור חרמש
תמונה שפרסמו הפלסטינים מזירת הפיגוע בחרמש בשבוע שעבר
3 צפייה בגלריה
טול כרם
טול כרם
ההרס בטול כרם אתמול, אחרי פעילות צה"ל בעיר
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
תיעוד החיסול בטול כרם, אתמול
(צילום: דובר צה"ל, תקשורת שב"כ)

במהלך המבצע, הכוחות פוצצו את דירת המסתור של ראש תשתית הטרור של חמאס שהייתה ממולכדת במטענים והיוותה איום על הכוחות. המחבלים שחוסלו במהלך המבצע, כך לפי צה"ל, קידמו והוציאו לפועל בחודשים האחרונים פיגועי ירי לעבר בת חפר והיישובים הסמוכים.
נאפע ואבו עבדו היו על הכוונת של צה"ל כבר זמן רב, ולצידם חוסל מחבל נוסף בשם מוחמד אבו בדיע, שהיה חולה בסרטן, ומחבלת שנצפתה בזירה כשהיא מחופשת לפרמדיקית וחמושה. בצה"ל אומרים כי נהרגו לפחות שבעה מחבלים. בתיעוד מהזירה נראים המחבלים מריעים וצוהלים בעודם מניפים את כלי הנשק שבידיהם - זמן קצר לפני שחוסלו.