1 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
שער הכניסה לישראל שוב ממקד תשומת לב. ההכרעות - בקבינט הקורונה
(צילום: יריב כץ)
פרסום ראשון: לקראת כינוס ישיבת קבינט הקורונה מחר (שלישי) ב-17:30, מגבשים במשרד הבריאות המלצה למתווה חדש להפעלת נתב"ג, שבמסגרתו תצומצם משמעותית רשימת המדינות האדומות (בסיכון מרבי) שהטיסה אליהן אסורה, וכן תצומצם מאוד רשימת המדינות הירוקות שהחזרה מהן אינה מחייבת בידוד. המשמעות: המשרד ימליץ להרחיב משמעותית את מספר המדינות שהחזרה מהן תחייב בידוד של שבוע.
התקנות שנוגעות לטיסות למדינות שאסור לטוס אליהן על פי התקנות כרגע, ובהן בריטניה, יחודשו. זאת לאחר שבמשרד הבריאות הבינו כי נוסעים משתמשים בטיסות המשך כדי לעקוף את המגבלה. מנגד, רק מעט מאוד מדינות יהיו ברשימה שהחזרה מהן לא תחייב בידוד.
"הבנו שקשה מאוד לאכוף את עניין איסור הטיסות, וכשסוגרים יעד כמו בריטניה המשמעות היא הצפה בפניות לוועדת החריגים", אמרו גורמים במשרד. המטרה היא לצמצם את רשימת המדינות האדומות למינימום ההכרחי ובפועל להחיל את חובת הבידוד על כולם, כולל מחוסנים ומחלימים, על מספר רב יותר של מדינות. יש להדגיש כי זו המלצה בלבד וכי בכמה מקרים קודמים, המלצות משרד הבריאות לא התקבלו בישיבות הקבינט.
נחמן אש: "גם הבוקר אנחנו רואים עלייה בתחלואה. המצב מדאיג"
(צילום: לע"מ)

גם בעבר שקל משרד הבריאות להמליץ על הרחבת רשימת המדינות המחייבות בידוד - ולבסוף לא עשה זאת מפאת החשש מהתנגדות השרים. גם המלצות נוספות ובהן חובת בידוד להורים לילדים ששבו מחו"ל וחלה עליהם חובת בידוד, כמו גם חובת בדיקות ביום הרביעי לאחר החזרה ארצה - לא התקבלו.
הבוקר פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי משרד הבריאות צפוי להמליץ על הידוק התו הירוק כך שיחול גם על מקומות בהם שוהים מתחת ל-100 בני אדם ויחול גם על ילדים עד גיל 12 שכעת מוחרגים ממנו כך שהם ייאלצו להציג בדיקת קורונה בכניסה לכל אתרי התו.
בתדרוך שקיים אחר הצהריים מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הוא התייחס להגבלות הבאות שיבקש משרדו להטיל בישיבת הקבינט. "הצעדים הבאים שבוחנים זה הידוק התו הירוק ואפשרויות נוספות כדי להגביל את התחלואה ככל שניתן, מבלי לפגוע בפעילות של המשק - בהתאם להנחיה ולקביעה של הקבינט", אמר פרופ' אש.