דברי ליצמן במליאה
(צילום: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה נפתלי בנט אמנם נמצא בוועידת האקלים בגלזגו שבסקוטלנד נעדר ממליאת הכנסת, אבל באופוזיציה החליטו בכל זאת לקיים דיון אי-אמון בממשלה בהיעדרו ולתקוף אותה במילים קשות. את מירב תשומת הלב תפס ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) שתקף את התקציב במילים קשות וגם את קברניטי הממשלה, בין היתר על התקציב שהוקצה לטובת עיקור חתולי רחוב.
"אני לא מבין בחתולים", אמר ליצמן, "אבל מעולם לא ראיתי כלבים שנותנים משהו לחתולים". לאחר מכן הוסיף: "מי שנושך הוא כלב". בדבריו התכוון ליצמן לחברי הממשלה ויו"ר הישיבה אחמד טיבי שנדהם למשמע הדברים. האחרון אמר: "אפילו היו"ר נשאר המום".
טיבי: "אגב, רוב הנמצאים כאן אוהבי כלבים ולא לזה התכוונת. תחשוב עוד פעם". ליצמן: "אני לא חושב עוד פעם, לא חוזר בי".
2 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן במליאה
יעקב ליצמן במליאה
"מעולם לא ראיתי כלבים שנותנים משהו לחתולים". ליצמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר אלקין אמר בתגובה בתדרוך לכתבים חרדיים: "שמעתי את דבריו של ח"כ ליצמן. הוא רק שכח לציין שעוזריו פונים אלינו בלי סוף עם בקשות רבות לסיוע. בפעם ההבאה אשלח אותם לבקש עזרה מהווטרינר העירוני".
חלק מחברי הכנסת מטעם הקואליציה לא נשארו אדישים למשמע הדברים והגיבו לליצמן ברשתות החברתיות. כך למשל, ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה: "חברות וחברים, אזרחי ישראל, תפתחו את הארנק - בנט ולפיד באים לקחת מכם כל שקל שרק אפשר; אבל הארנק הזה הוא כבר לאה ארנק שאתם מכירים היום. הוא ארנק דיגיטלי. ממשלת הברנז'ה והאליטות שהעבירה את התקציב בביט ואנחנו נשלם בריבית דה ריבית ביט ביט ביט ביט.
רגב: "ביט בין בנט לעבאס, ומעבאס ישירות לחמאס"
(צילום: ערוץ כנסת)

2 צפייה בגלריה
מירי רגב במליאה: הממשלה - זרוע מדינית של חמאס
מירי רגב במליאה: הממשלה - זרוע מדינית של חמאס
ח"כ מירי רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"תקציב שעובר מהר, שלא דנים בו כמו שצריך, שלאופוזיציה בכלל אין נציגים קבועים בוועדות - תקציב דיגיטלי מנוכר קר ומנותק קציב ללא רגישות חברתית, ללא חמלה, שלא רואים בו את האנשים, לא עשו דיונים כמו שצריך. גם מקדימים את התקציב והכול עובר בשקט אף אחד לא פוצה פה. מה היה קורה אילו אנחנו, ממשלת הימין, היינו מעבירים תקציב שכזה?
"הכול עובר בשקט מתחת לשולחן באופן ישיר. ביט בין ליברמן לעבאס, ביט בין שקד לעבאס, ביט בין בנט לעבאס ומעבאס ישירות לחמאס. אפילו ההאקרים לא מצליחים לעקוב אחרי ההעברות הישירות והמהירות שעוברות בביט בין המשרדים. מזל שאילה חסון הצליחה איכשהו להאיר את עינינו, את עיני הציבור, כדי שיתעורר".