דובר צה"ל חשף היום (שני) הקלטות של שיחות שקיימו אזרחים ברצועת עזה עם קציני יחידה 504 (המתמחה בהפעלת סוכנים בשטח אויב - י"ז), שממחישות את עומק השימוש הציני והשיטתי שעושה ארגון הטרור באזרחים. באחת השיחות שיתף אזרח עזתי כי חמאס רצחו את בן-דודו מכיוון שניסה לבקש סיוע מאונר"א.
בשיחה נוספת אזרח סיפר שהוא לא עוזב את ביתו כי הוא מפחד שחמאס ישתלטו עליו, יבצעו ירי לעבר שטח ישראל ויהרסו את ביתו. האזינו לשיחות:
האזינו לעדויות מהרצועה
(צילום: דובר צה"ל)

תושב עזתי סיפר בשיחה כי "הם (חמאס) רוצים שאנחנו נצא מהבתים כדי שהם יוכלו להשתלט עליהם כדי לירות עליכם. הבתים שלנו בקו הראשון, ואנחנו שומרים עליהם כדי שאיש לא יתקין בהם. הם (חמאס) רוצים אותם כדי לצאת דרכם, לשבור את הקירות ולצאת דרכם".
בשיחה נוספת, שהתקיימה עם טבח תושב הרצועה שעובד בעמותה אמריקנית, נחשף כי מחבלי חמאס ניסו לגנוב מזון שמיועד לאזרחים ברצועה. האזרח ציין שחמאס גונב באופן שיטתי ציוד ומזון גם ממחסני אונר"א. כך הוא סיפר בשיחה עם קצין צה"ל: "אני עובד בתחנה האמריקנית, שמה 'WKSA' - 'המטבח האמריקני העולמי'. אני טבח מוסמך במטבח הזה".
בתגובה לשאלת הקצין, אמר כי חמאס "ניסו לגנוב ממני אוכל, אבל השבח לאל, הצלחתי למנוע מהם". בהמשך סיפר עוד כי "זה לא שהם גונבים רק אוכל, הלוואי שיגנבו (רק) אוכל, הם גונבים ממחסנים של הסוכנות (אונר"א)". הקצין: "הם גנבו ממך?". הטבח השיב: "כרגע לא, אבל הם מנסים, כאשר המטענים מגיעים הם מנסים לגנוב".
1 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
תקיפת צה"ל בחאן יונס, בדרום הרצועה
(צילום: AFP)
תושב עזתי נוסף, כשנשאל לשלומו בשיחה עם קצין צה"ל, השיב: "סבבה, שאלוהים ישרוף את חמאס. מתי אתם תפטרו אותנו מהם?". הקצין: "למה שאנחנו נפטור אתכם מהם, למה שאתם לא תיפטרו מהם בעצמכם?". התושב: "כי הם הורגים אותנו, הרגו את בן דודי אתמול". הקצין: "אתמול הם הרגו את בן דודך, למה?". התושב: "משום שהוא הלך לסוכנות (אונר"א)". הקצין שאל היכן התרחש האירוע, והעזתי השיב: "הרגו אותו ברפיח".
במסגרת המאבק ההסברתי, הכוחות המתמרנים ברצועה חושפים כמעט מדי יום את השימוש הציני שעושה חמאס ב"מבנים תמימים", שבפועל משמשים כמחסה לפעילות של ארגון הטרור. השיחות שנחשפות כעת הן דרך נוספת שבה צה"ל מנסה להעביר לעולם את ניצולם של תושבי הרצועה על ידי חמאס.
פורסם לראשונה: 15:59, 08.01.24