מסיבת העיתונאים של הוריו של אהוביה סנדק
(צילום: יואב דודקביץ)

לאחר סגירת התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף שבסופו נהרג הנער אהוביה סנדק, הוריו של הנער ערכו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים שבה הם מתייחסים להחלטה לראשונה. "אנחנו מרגישים שליבנו נדקר מחדש", אמרו ההורים אברהם ואיילת בהצהרה שמסרו בביתם בירושלים.
האב אמר: "אנחנו מרגישים שליבנו נדקר ונדקר מחדש. אם בניגוח נהרג גופו של אהוביה, אז כאן נועצים חרב של חוסר אמת בנשמתו. דמי בנינו אהוביה זועקים מהאדמה. לא על דמיו הוא בלבד אלא על דמי הצדק".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים שכינסו בני משפחתו של אהוביה סנדק
מסיבת עיתונאים שכינסו בני משפחתו של אהוביה סנדק
"זועקים לאדמה". אברהם ואיילת סנדק
(צילום: יואב דודקביץ')
אברהם סנדק המשיך: "ציפינו מהיועץ המשפטי שלא רק יסתמך רק על חקירה משותפת של המשטרה ומח"ש, שהם בעצמם החשודים, שלא יקבל את החלטה שלו רק על סמך הנותנים שהם הביאו לו. אלא יהפוך כל אבן. מדוע לא מגיעה לנו זכות כל כך אלמנטרית, שהתיק שלנו יגיע לבית משפט? איך היועץ המשפטי עשה משפט בעצמו מבלי לשמוע את טענות שתי הצדדים? הוא לא שמע את הטענות שלנו ולא של עורכי דין מטעמנו. אנחנו ממשיכים להיאבק למען צדק לאהוביה, למען הצדק של עם ישראל. לא נשקוט עד שדמו של בנינו יידרש, כי נבלה נעשתה בישראל".
קודם לכן הציג עורך הדין אריאל עטרי המייצג את המשפחה מטעם ארגנון חוננו מכתב שלדבריו חושף מה קרה "מאחורי הקלעים" במח"ש בערב שבו התרחש המרדף. במכתב, שאת עיקרו פרסם בעבר אלישע בן קימון ב"ידיעות אחרונות", ראש מח"ש קרן בר מנחם הורתה לשחרר את השוטרים מהחקירה וזימנה אותם שוב רק שלושה ימים לאחר האירוע.
"למח"ש ידוע שהשוטרים ניגחו את הרכב של הנערים", אומר עו"ד עטרי. "ההמלצה של קרן בר מנחם לסגור את התיק נגד השוטרים היא כדי להגן על עצמה בגלל אותו שחרור שנעשה על ידה של השוטרים החשודים בניגוח. כיום ברור לנו ראשי התיבות של מח"ש זו - המחלקה לחיפוי על שוטרים".
2 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק והרכב שבו נהרג
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
ביום חמישי: הפגנה בירושלים עקב ההחלטה לסגור את התיק נגד השוטרים
(צילום: נחמן גונן, חדשות כל העולם, דוברות המשטרה)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע ביום חמישי כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים, בהמלצות פרקליט המדינה עמית איסמן והמחלקה לחקירות שוטרים. הוא קבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית לשוטרים שהיו מעורבים באירוע. "אין ביסוס בחומר הראיות לטענה כי השוטרים ביקשו לפגוע במכוון ("לנגח") את כלי הרכב הנמלט ולא ניתן לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה".
בדצמבר 2020 רדפו בלשים ממשטרת מחוז ש"י אחר נערים שנחשדו בזריקת אבנים לעבר פלסטינים באזור בנימין. במהלך המרדף המכונית הנמלטת התהפכה לאחר שהתנגשה ברכב הבלשים. סנדק בן ה-16 נהרג במקום. נגד השוטרים נטען כי ניגחו במכוון את המכונית שנמלטה וגרמו למותו.