לוחמי צה"ל מגדוד 43 נטרלו מוקדם יותר היום (ראשון) אזרח ישראלי שהאיץ לעברם את רכבו, בשעה שהיו בפעילות יזומה באזור הכפר חיזמא, בכביש 437 שבאזור ירושלים. לא היו נפגעים בתקרית.
1 צפייה בגלריה
הרכב של המחבל מניסיון הפיגוע ליד חיזמא
הרכב של המחבל מניסיון הפיגוע ליד חיזמא
הרכב של המחבל, עם לוחית רישוי ישראלית
אחרי שניסה לדרוס את הכוחות יצא מרכבו המחבל עמודי סאמי, תושב מחנה הפליטים שועפט שנשא תעודת זהות כחולה, לעבר הלוחמים, שלף סכין וניסה לדקור אותם. עם זאת, כאמור, הכוחות נטרלו אותו וסיכלו את ניסיון הפיגוע.
גורמי ביטחון ציינו כי המחבל נסע ברכב עם לוחית רישוי ישראלית צהובה. כוחות משטרה וצה"ל הגיעו לזירת ניסיון הפיגוע בעקבות התקרית, ובשל האירוע נחסם כביש 437 לתנועה לזמן מה מחיזמא לכיוון ענאתא.
לפני ניסיון הפיגוע בחיזמא נפגעו ממשאית 37 בני אדם שעמדו ליד תחנת אוטובוס באזור גלילות, סמוך לסינמה סיטי, בהם גמלאים רבים שהיו בטיול באזור. הנהג, ראמי נאסראללה מקלנסווה, נוטרל בירי ונהרג. בהמשך עדכן בית החולים איכילוב בתל אביב כי נקבע מותו של אחד מהנפגעים.
בשלב זה עדיין לא ברור אם הדריסה ליד בסיס גלילות היא פיגוע או תאונה. במשטרה אומנם אמרו בתחילה כי הם מתייחסים לאירוע כאל פיגוע, אבל רשמית מסרו כי נסיבות האירוע נבדקות. כמה שעות לאחר מכן נמסר כי "נבדק חשד לפיגוע בגלילות, כל כיווני החקירה נבדקים".