(צילום: שמוליק דודפור)

כשבוע לאחר ישיבת הממשלה הסוערת שבה תקפו אותה השרים בזה אחר זה, אמר היום (שני) שר המורשת עמיחי אליהו ל-ynet Live: "מבחינתי היה אפשר לפטר את היועמ"שית ביום הראשון, היא אישה פוליטית ולא מקצועית. למה אנחנו לא עושים את זה? מהותית השארנו אותה כדי שחלק גדול מהעם ירגיש שאנחנו סופרים אותו".
1 צפייה בגלריה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
"היא אישה פוליטית ולא מקצועית. אליהו ובהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ, משה מזרחי)
אמש פרסמה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה את מסמך "מדיניות בנושא הפגנות". במסמך הבהירה היועמ"שית כי בניגוד לטענות על אכיפה בררנית "קיימים הנחיות ונהלים כתובים ואחידים הנוגעים להפגנות ומחאות, בנוגע לטיפול בהן ולאכיפה".
היועמ"שית יצאה במסמך גם נגד הציפייה ל"מכסות" עצורים בהפגנות, וכתבה כי "נדמה שאין צורך לומר שמערכת אכיפת החוק אינה יכולה לגזור על עצמה עמידה ברף מספרי כלשהו של שימוש בכלים לפיזור הפגנות, של מעצרים, של כתבי אישום וכדומה. הנחה אפריורית כי על מערכת אכיפת החוק לעמוד ב'מכסות' היא שתוביל לפגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק".
מנגד, ציין אליהו: "אני לא רוצה לפטר את היועמ"שית, אני חושב שהיא לא מתאימה לתפקיד. יש לנו אחריות מאוד גדולה לציבור, אנחנו מבינים שיש פה צדדים שונים של המחנות, וחשוב לנו שגם בשמאל ירגישו שיש מערכת משפט שמשקפת גם את הדרך שלהם". הוא הוסיף: "מכיוון שמערכת המשפט מוטה באופן מובהק לצד השמאלי, אנחנו מייצרים איזון - ואני חושב שאנחנו עושים את זה בקצב איטי מדי לצד הימני. אני לא מחפש מערכת שאשלוט בה, אלא כזו שהיא מאוזנת".
נתניהו, לפני כשבוע: "אכיפה בררנית - פגיעה אנושה בדמוקרטיה"
(צילום: חדשות 12)

השר אליהו התייחס לקידום החוק לביטול עילת הסבירות, ואמר: "אני חושב שאנחנו בתהליכים מאוד טובים בבירור מערכת המשפט. בסופו של דבר, אנחנו חייבים שהחוק יהיה הריבון ולא האדם. אנחנו מתנגדים לכך שיהיה פה שלטון מלוכני של חברה ולא של שלטון החוק. אנחנו לא מוכנים שיהיה פה מישהו שיגדיר את המוסר ואת הסבירות, ולא אנחנו, כולנו, נגדיר אותם. זה הרעיון".
הוא סיכם: "אני באמת רוצה, בלב פתוח, להגיע לכמה שיותר הבנות והסכמות. אנחנו יודעים כולם שהמערכת היום מורכבת, ולכן, אם אתם באמת רוצים אחריות, תקראו לאנשי השמאל שלכם שיבואו לשבת יחד איתנו, שיבואו ברצינות לתקן את אותה. אני מבטיח לכם שאם הם יבואו בלב נקי ולא כדי למרוח זמן, אנשים פה יהיו קשובים. אכפת לנו מהמדינה הזו, ואנחנו רוצים כמובן לייצג כמה שיותר אנשים כדי שיהיה תיקון במערכת המשפט".
גם השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם תקף היום את היועמ"שית. בדברים לפני כניסתו לישיבת הממשלה, על רקע התגובה שפרסמה היועמ"שית ולקראת "יום השיבוש" המתוכנן מחר, אמר אמסלם: "הרחובות היו פתוחים היום? מזל. אנחנו חיים בעידן של אי-ודאות. אתה לא יודע אם אתה מגיע לחתונה, לבר מצווה או לישיבת ממשלה. מדוע? 20-10 איש. אין מדינה בעולם שזה יכול לקרות, אלא אם יש יועמ"שית שתומכת במחאה. היא היועמ"שית של המחאה".