3 שנים לאסון: אביו של דין שושני ז"ל שנהרג בהצפה במעלית בת"א בריאיון
(צילום: אבי חי, משי בן עמי)

3 שנים לאסון המעלית: ציון שושני, אביו של דין שושני, שנלכד וטבע יחד עם בת זוגו סתיו הררי במעלית שהוצפה בעקבות גשם כבד בתל אביב, סיפר אתמול (שלישי) לאולפן ynet על ההתמודדות עם האובדן. "בכל פעם שיש גשם אנחנו אוספים את עצמנו מחדש, זה לא קל. כל גשם מרטיט את הלב", סיפר שושני". "את דין אני זוכר כל הזמן, בכל מקום שאני הולך אליו, יותר משהיה בחיים. אני כל הזמן עובד איתו, משחק כדורגל בים, מתעורר איתו. אני לא מרגיש שהוא איננו. בשישי הקרוב אנחנו עוברים שלוש שנים בלעדיו, נציין את זה בבית הקברות כמדי שנה. זו מעמסה רגשית אדירה".
1 צפייה בגלריה
דין שושני וסתיו הררי ז"ל
דין שושני וסתיו הררי ז"ל
"יש לנו מתנה גדולה שנקראת חיים וצריך לנצל אותה". דין שושני וסתיו הררי
זה אסון שכולם כל כך נרעשו ממנו, גם בגלל הטרגיות וגם בגלל ההבנה שזה יכול לקרות לכל אחד. אני מנחה שאנשים חושבים שזה יכול לקרות גם להם כי הליקויים לא טופלו, התחושה היא שהאסון הבא יכול לקרות בכל מערכת חורפית מחדש. "הייתי בצבא שנים רבות ותמיד בתור קצין לימדתי את חיילי שהוראות בטיחות נכתבות בדם. אנחנו גרים בשכונת התקווה, שנים שיש שם הזנחה אדירה ולא מטפלים. אתמול ירדו 170 מ"מ משקעים בראשל"צ. כמויות המים האדירות האלה, אני לא חושב שמישהו יכול לטפל בזה.
יש לך מסר לאנשים לקראת המערכת החורפית הבאה? תימנעו מדברים כאלה? "אני לא רוצה למסור כזה מסר. למה לי לטמון בליבם של האנשים רוע וצער? אני רק רוצה שאנשים יחשבו לפני שהם עושים משהו. אני לא יודע מה להגיד לאנשים, שפשוט ישמרו על עצמם וישימו לב בכל צעד ושעל. יש לנו מתנה גדולה שנקראת חיים וצריך לנצל אותה. שתהיה שמחה לכולם ואושר, תכוונו נכון ותסתכלו נכונה".
חילוץ הלכודים ביום האירוע
(צילום: אורי דוידוביץ', איתי בלומנטל, יחידת תיעוד מבצעי כב\"ה)

בני הזוג נלכדו במעלית בניין שהוצפה בגשמים העזים שפקדו את שכונת התקווה בחודש ינואר 2020. צוותי הכבאות חילצו את שני הצעירים ממעלית הבניין ברחוב נדב במצב אנוש, והם הובהלו לבית החולים איכילוב תוך ניסיונות החייאה, אך מותם נקבע שם זמן קצר לאחר מכן. מתחקיר האסון שביצעה רשות הכבאות וההצלה עלה כי הטיפול באירוע התעכב במשך שעה וחצי שעברה מרגע הדיווח לחילוצו של שושני, וכמעט שעתיים לחילוצה של הררי, מהמעלית המוצפת. בדיקת ynet העלתה השערה לסיבה להצפת המעלית - מיקום הבניין בנקודה הנמוכה ביותר בשכונה, אליה התנקזו מי הגשמים. 83 מ"מ של גשם ירדו באותו יום בתל אביב, עם שיא של 50 מ"מ שירדו תוך חצי שעה בשעות הצהריים המוקדמות של אותו יום.
כעשרה חודשים לאחר האסון, בחודש אוקטבר 2020, משפחות הזוג תבעו מיליוני שקלים בטענה לרשלנות של עיריית תל אביב-יפו, המשרד לביטחון הפנים, הרשות לכבאות והצלה, חברות הביטוח, חברת המעליות ובעל הבניין. החקירה הפלילית שנפתחה בעקבות האסון נסגרה בחודש מרץ 2021, לאחר שלא נמצאו אשמים שניתן לייחס להם רשלנות ברף הנדרש במשפט הפלילי.