ד"ר ליליאן קאופמן (73), תושבת קריית מוצקין, נהרגה השבוע בתאונת דרכים בצפון רומניה. בעלה ושני ישראלים נוספים נפצעו באורח קל. ד"ר קאופמן, שניהלה בעברה את חדרי הניתוח של המרכז הרפואי זבולון בקריית ביאליק, המשיכה בתפקידה כרופאה מרדימה לאחר שפרשה לגמלאות. היא הותירה אחריה בעל, אח, שני ילדים ושלושה נכדים - כאשר נכדה הרביעי טרם נולד.
1 צפייה בגלריה
ד"ר ליליאן קאופמן ונכדיה
ד"ר ליליאן קאופמן ונכדיה
ד"ר ליליאן קאופמן ונכדיה
בני הזוג קאופמן המריאו לרומניה עם זוג חברים להפוגה מהמלחמה בישראל, במהלכה תכננו לחגוג יחד את ערב השנה החדשה. הם שכרו רכב בצפון המדינה, וביום שלישי האחרון נסעו אחר הצהריים בכביש בין סוצ'אבה למרמורש.
במהלך הנסיעה ברכב החל לרדת שלג והנהג (76) איבד שליטה על הרכב והחליק. הוא התנגש במעקה בשול והרכב התהפך. ד"ר קאופמן סבלה מפציעות פנימיות קשות, ומותה נקבע בבית החולים.
השלטונות ברומניה עיכבו את הנהג לחקירה וביקשו להעמידו לדין בגין הריגה, זאת מאחר והחוק המקומי מחייב החלפה לצמיגי חורף בהתאם למזג האוויר. בתום החקירה התברר כי האחריות להחלפתם מוטלת על חברת ההשכרה והוא שוחרר. עוד התברר כי צמיגי הרכב היו שחוקים.
בעקבות המלחמה, אל על היא חברת התעופה היחידה שממריאה מרומניה לישראל, מה שהקשה על הבאתה לקבורה בארץ. מחר (ראשון) היא תובא למנוחות בבית העלמין תל רגב, חלקת קרית מוצקין.