רבים מתושבי עוטף עזה עדיין נצורים בבתיהם ומחכים לרגיעה. הם מספרים על התחושות הקשות והאירועים הבלתי נתפסים שהתרחשו מאז החלה מתקפת הפתע על ישראל בשעות הבוקר. "הם הגיעו עם מצנחים ועברו מבית לבית במשך שעתיים עד שבכלל הבינו מה קורה", סיפר תושב נתיב העשרה. "מה שקורה בעוטף עזה לא דומה לשום דבר ולא היה אירוע כזה מאז קום המדינה. טבח מבית לבית". גם ביישובים אחרים באזור עברו המחבלים שחדרו לישראל בין הבתים וירו בכל מי שנקלע לדרכם.
נאוה אנקר מקיבוץ נירים בממ"ד

כאמור, הבוקר בשעה 6:30 יצא חמאס להתקפה כנגד מדינת ישראל: בוצעו פשיטות של מחבלים לשטח הארץ מהיבשה, במצנחי רחיפה ומהים. נכון לשעות אחר הצהריים עדיין ישנם מוקדי לחימה ביישובי העוטף. דובר צה"ל הודיע על פתיחת מבצע "חרבות ברזל": "הקפצנו כוחות גדולים לדרום כולל יחידות מובחרות ומפקדים בכירים. הכרזנו על גיוס מילואים נרחב, חסימות צירים ומצב מיוחד בעורף".
נאוה וגבי אנקר חברי קיבוץ נירים, הנמצא סמוך לגדר הגבול, סיפרו: "קמתי בבוקר לעשן סיגריה. השעה הייתה 06:15 השחר בקושי הפציע. פתאום ראיתי שובל של אור בשמיים וככה התרחיש ההזוי הזה התחיל. לאט לאט התבהרה התמונה המזוויעה".
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בשדרות
כוחות צה"ל בשדרות
כוחות צה"ל בשדרות
(צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
2 צפייה בגלריה
חויילים ישראלים בעיר שדרות חדירת מחבלים מבצע צבעי עזה
חויילים ישראלים בעיר שדרות חדירת מחבלים מבצע צבעי עזה
(צילום: אורן זיו )
השניים ציינו כי גם בנם מתגורר בקיבוץ ונמצא עם שלושת בנותיו בממ"ד. "רק מאוחר יותר הבנו שאנחנו מוקפים מחבלים ושמענו יריות של נשק קל. הבן שלי שמע קולות בתוך הבית ופשוט יצא וירה במחבל כשהבנות שלו בממ"ד. ככה שעות על גבי שעות, עם גופה במסדרון. כוחות צה"ל הגיעו אחרי שבע שעות בערך".
בני הזוג סיפרו כי הם נמצאים בממ"ד כבר שמונה שעות בלי אוכל. "אני הולכת לשירותים צמודה לגב בעלי ואוחזת בקפידה באקדח. יום שלם בממ"ד בלי אוכל גם מבוגרים וגם הילדים. באיזשהו שלב נכנסתי לנעלי הסבתא ליצנית אוחזת באקדח ועושה 'צחוקים' כדי לשעשע את האווירה המבעיתה בממ"ד ולשלוח סרטון לנכדיי. ועדין אנחנו בממ"ד מקפידים על הנחיות פיקוד העורף".
מיתר סימקוביץ', תושבת מושב תקומה ואם לשתי בנות, סיפרה על התחושות הקשות. "יש חוסר ודאות נוראי ופחד שמשתלט על כל הגוף. הרגשה שהצבא נרדם בשמירה ושכח את תפקידו. ישי שמעון, אבא לארבעה ילדים, גם הוא ממושב תקומה סיפר שמשעות הבוקר הם נצורים בביתם. "יש רעש של יריות בלתי פוסק. הכול ריח של שרוף".