רבע שעה נסיעה מהטכניון נמצאת שכונת חליסה בחיפה, שרוב תושביה ערבים. בכניסה לשכונה נמצא מבנה מטה מחוז חוף של המשטרה, אבל בפנים מתחוללת כבר עשורים מלחמה של ממש. 14 תושבים נרצחו בעשורים האחרונים, עשרות נוספים נפצעו, וכל התושבים חיים בפחד ובתנאים לא תנאים. זה סיפורה של החצר האחורית של חיפה. צפו בפרק הראשון של הדוקו "חליסה: סרט מלחמה" של ynet original.
1 צפייה בגלריה
חליסה: סרט מלחמה
חליסה: סרט מלחמה
"מה שרצח את אחי היה הכדור האחרון, בלב"
(צילום: עידו פרוכטר)
בפרק הראשון של סדרת הדוקו שיתפו תושבי השכונה במציאות הבלתי נסבלת של החיים במקום. רצח הקרובים מול העיניים, הנשק שמפוזר בכל פינה, והאלימות שמשתוללת בשכונה המוזנחת. כך, למשל, ראלב בלקיס היה עד לרצח אחיו איברהים ב-2021. "ראיתי מרחוק ירי. כשבאתי לעזור אמרתי לעצמי: 'מסכן מי שזה קרה לו, הוא בטח מת'. לא ידעתי שזה אחי. ", הוא מספר. "ירו עליו 16 או 17 יריות. מה שרצח אותו זה הכדור האחרון, בלב". איימן יוסף, יליד השכונה ואב לשלושה ילדים, מאמן בהתנדבות קבוצת כדורגל של ילדי השכונה. "מבחינתי הם הילדים שלי. אם לא יהיה כאן מנהיג שיחזיק את השכונה הזאת, שיחשוב עליהם, הם יגדלו להיות פושעים".
בפרקים הבאים של "חליסה: סרט מלחמה": חוסר האונים של התושבים מול המשטרה, שמסרבת להגיע בלי ליווי יס"מ, ועד שהיא כבר מגיעה מאוחר מדי. הפתרון של התושבים לחוסר הביטחון בשכונה, שזכה לתמיכת המשטרה, ואיך זה לגדול כילד בשכונת חליסה?
עוד ב-ynet Original:
עד העונג הבא - סדרה חושפנית ופורצת דרך העוסקת במיניות מוסד משפחתי - איך חיים עם סוכן חשאי בבית? רצח רופא השב"ס - העדות הדרמטית אחרי 25 שנה סם המוות - יותר ממכר ממורפיום, יותר קטלני מהרואין נוכל. רוצח. מיליונר - פרשת הרצח שהסעירה את ישראל וגרמניה בשנות ה-90