בעל עסק בעפולה חשוד שנתן לספק משקאות שהגיע לבית העסק שלו שלשום (יום ראשון) עוגיית קנאביס ללא ידיעתו, וכמעט גרם לו לעשות תאונת דרכים. משטרת עפולה עצרה את בעל העסק באותו יום בחשד לאספקת סם והתנהגות פזיזה בחומר רעיל, והיום בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו בארבעה ימים.
1 צפייה בגלריה
אשתו של המתלונן: "בעלי מעולם לא נגע בסמים, היה עלול לדרוס מישהו"
אשתו של המתלונן: "בעלי מעולם לא נגע בסמים, היה עלול לדרוס מישהו"
אשתו של המתלונן: "בעלי מעולם לא נגע בסמים, היה עלול לדרוס מישהו"
(צילום: AP)
ספק המשקאות יואב (56) ואשתו סמדר, תושבי יישוב קהילתי בגליל התחתון, הגיעו ביום ראשון בערב לתחנת המשטרה בעפולה וביקשו להגיש תלונה. רב-פקד הדר עמר, קצינת אג"ם במחוז הצפון, סיפרה כי "מהתלונה עולה שמדובר בסוכן של חברת משקאות קלים גדולה, שהיה ביום עבודה בביקור בבית עסק בעפולה. לאחר שסיים לקבל הזמנות ותשלום, הציע לו בעל העסק עוגייה שאשתו אפתה".
עמר הוסיפה כי "תחילה האיש סירב לטעום מהעוגייה, אך בעל העסק הפציר בו וביקש ממנו ש'יברך'. המתלונן טעם מהעוגייה ומיד הרגיש רע, אבל כדי לא להעליב את בעל המקום ואשתו, אכל אותה". מאוחר יותר, הסוכן הרגיש רע ובבדיקה שעשה בבית חולים נמצאו בדמו סמים.
רפ"ק עמר הוסיפה כי לפי התלונה, "בזמן שאכל את העוגייה הוא הבחין בעובדת בחנות ש'התפוצצה מצחוק' ושאלה אותו איך הוא מרגיש. בזמן הנסיעה הוא הרגיש שהוא לא יכול לעצור, הזמין אמבולנס ונסע לבית החולים העמק בעיר. בבדיקות התברר שנמצא סם בדמו ומיד עלה החשד שמקורו בעוגייה שקיבל".
עם קבלת התלונה יצאו בלשים לבית העסק ובזמן מעצרו של הבעלים מצאו במקום גם מחסניות של רובה מסוג M-16. "בחקירתו טען החשוד שעשה את זה בצחוק. מדובר באירוע חמור שהיה עלול להסתיים באסון ובתאונת דרכים", סיכמה רפ"ק עמר.
רפ"ק הדר עמררפ"ק עמרצילום: דוברות המשטרה
סמדר אמרה כי "זה מזעזע וטראומטי, איך נותנים לאדם שנוהג סמים? זה חוסר אחריות משווע". לדבריה, "זה סיוט, אנחנו עדיין בטראומה, הוא חש עילפון ואובדן חושים, והכול כשהוא על ההגה, הוא כמעט עשה תאונה והתנגש במשאית בעפולה. הוא היה במשך שש שעות בבדיקות בבית החולים. כמה דקות אחרי שאכל את העוגייה כבר חש סחרחורות". לדבריה, "בעלי מעולם לא נגע בסמים וגם לא מעשן סיגריות, הוא היה עלול לדרוס אנשים בכביש או להיפגע בעצמו".
עו"ד דניאל וייס, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "לחשוד ולמתלונן יש היכרות במסגרת העבודה, החשוד אישר שנתן למתלונן עוגייה, אך לטענתו המתלונן ידע שהיא מכילה סם. החשוד כמובן לא רצה לפגוע בחברו ומצר על כך שהוא נזקק לטיפול רפואי".